اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مجوز گردشگری برای ۶ پره صیادی گیلان صادر شد/تلاش برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس

مدیرکل شیلات گیلان با تأکید بر نگاه ویژه در خصوص ایجاد اشتغال در فصل بیکاری صیادان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صیادان در گیلان مشکل بیکاری در فصل غیر صیادی بوده و در همین خصوص برای ۶ شرکت پره مجوز فعالیت گردشگری در فصول غیر صید و بیکاری صیادان صادر و جایگاه صیادان دومنظوره می‌شود.

مجوز گردشگری برای ۶ پره صیادی گیلان صادر شد/تلاش برای صدور مجوز پرورش ماهی در قفس

به گزارش خبرگزاری فرس از رشت، عظیم مدبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهی در استان گیلان در حال انجام است، اظهار کرد: با شروع فصل جدید صید ماهی در استان گیلان تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برای پره‌های صیادی اعلام و تمامی آنان ملزم به اجرای این پروتکل‌ها هستند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت صید ماهیان استخوانی در استان گیلان گفت: بر اساس آمار تاکنون ۳۳۰ تن انواع ماهی استخوانی در دریای خزر توسط صیادان صیدشده است.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اذعان به اینکه ماهیان استخوانی در گیلان یکی از باکیفیت‌ترین ماهیان تولیدشده در کشور هستند، بیان کرد: از این ۳۳۰ تن ماهی استخوانی صیدشده، ۶۸ درصد ماهی کفال، ۲۶ درصد ماهی سفید و چهار درصد از سایر گونه‌ها باارزش ریالی ۲۲۵ میلیارد ریال صیدشده است.

مدبری با تأکید بر نگاه ویژه در خصوص ایجاد اشتغال در فصل بیکاری صیادان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صیادان در گیلان مشکل بیکاری در فصل غیر صیادی بوده و در همین خصوص برای ۶ شرکت پره مجوز فعالیت گردشگری در فصول غیر صید و بیکاری صیادان صادر و جایگاه صیادان دومنظوره می‌شود.

وی از هماهنگی با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه صیادان خبر داد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و در پی برگزاری جلسات مختلف با مجمع نمایندگان استان گیلان در تلاشیم تا امسال ۱۰ درصد از ۲۷ درصد حق بیمه صیادان توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به سازمان تأمین اجتماعی انجام شود.

مدیرکل شیلات استان گیلان با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده در خصوص پرورش ماهیان در قفس توسط صیادان گفت: شیلات گیلان در تلاش برای صدور مجوز فعالیت پرورش ماهی در قفس را نیز برای شرکت‌های تعاونی صیادی پره استان است تا علاوه بر توسعه آبزی‌پروری، نقش بسزایی در افزایش درآمد خانوار جامعه صیادی و تولید استان داشته باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول