اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همدلی در کیش/ جابجایی رایگان گردشگران توسط کیشوندان

در پی دست از کار کشیدن رانندگان تاکسی در کیش که موجب ایجاد اختلال در روند ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران در این جزیره مرجانی شد کیشوندان در یک پویش مردمی و منسجم با وسایل نقلیه و خودروهای شخصی خود اقدام به جابجایی رایگان گردشگران نمودند.

همدلی در کیش/ جابجایی رایگان گردشگران توسط کیشوندان

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، به‌دنبال اولین سرویس تاکسی اسنپ و جابجایی مسافران در جزیره کیش که با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت اسنپ که خبر آن به‌طور رسمی اعلام شد با واکنش منفی رانندگان تاکسی در این جزیره مواجه شد بطوریکه عده‌ای از رانندگان دست از کار کشیده و با رفتن مقابل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش خواستار لغو این تفاهم‌نامه شدند، اعتراضی که باز هم مثل همیشه بیش از هر چیز دود آن به چشم ساکنان و گردشگران رفت چراکه سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی توسط تاکسی‌ها مختل گردیده و این مشکل کمبود سرویس‌دهی به معضلی جدی برای ساکنان تبدیل شده است.

هرچند که در پی دست از کار کشیدن تعداد زیادی از رانندگان تاکسی در کیش موجب ایجاد اختلال در روند ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران این جزیره مرجانی شد تا جاییکه ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش از تمامی همکاران این شرکت و همچنین کیشوندان و جوامع خواست تا با وسایل نقلیه و خودروهای شخصی، ساکنان و گردشگران کیش را در سطح شهر جابجا کرده و به مقصد مورد نظرشان انتقال دهند که در این پویش مردمی که در شبکه‌های مجازی به سرعت در حال انتشار است، بسیاری از کیشوندان، فعالان اقتصادی، جوامع بازاریان، بازرگانان و هتلداران کیش و بسیاری از شرکت‌های مختلف در یک اقدام جهادی و حرکت همدلانه مردمی و منسجم  در جهت رفاه ساکنان و گردشگران با وسایل شخصی و سرویس‌های شرکتی، مسافران را  بصورت رایگان در سطح جزیره جابجا نمودند.

در جلسه‌ای که با حضور مسؤولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش با نمایندگان رانندگان تاکسی و اصحاب رسانه در این خصوص برگزار شد ابوالفضل طیبی با صراحت کامل خیال تاکسی‌داران را راحت کرد و افزود که با این مدل اعتراضی و دست از کار کشیدن و عدم خدمات به مردم بعنوان یک اهرم فشار کاری از پیش نخواهد برد و بر ضرورت توجه جدی به مطالبات مردمی اصرار داشته و به تاکسی‌داران گفت: به جای دست از کار کشیدن و عدم خدمات‌دهی به مردم و گردشگران تلاش کنید این مشکلات را با مذاکره و گفت‌وگو حل کنیم.

ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، امضای این تفاهم‌نامه را گامی مثبت در جهت ایجاد رقابت سالم بین فعالان حوزه حمل و نقل و کمک به مردم خوب جزیره و گردشگران عنوان نمود و معتقد است که اجرای این طرح که بیش از همه ساکنان و گردشگران کیش و اقشار کم‌بضاعت جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند و با اشاره به لزوم استفاده از خدمات شرکت اسنپ برای ایجاد رقابت سالم در حوزه حمل و نقل شهری کیش و مهم‌تر از همه کمک به گردشگران و ساکنان جزیره کیش اعلام کرده است.

سرپرست مدیریت حمل و نقل کیش در این جلسه که با حضور خبرنگاران همراه بود تاکید کرد: تلاش ما این بود که در کنار افزایش رضایتمندی ساکنان شرایط برای رانندگان تاکسی هم مطلوب باشد. از این رو به آنها نیز اعلام کرده بودیم هرگونه نگرانی شما را در خصوص اسنپ برطرف کرده و هر وقت که مطالبه‌ای داشته باشید در شرکت عمران و خدمات پذیرای شما خواهیم بود اما مقاومت در برابر اسنپ هم‌چنان ادامه دارد.

نماینده رانندگان تاکسی در این جلسه نیز اعطای امتیاز تاکسی اینترنتی به تاکسی‌داران جزیره را ضروری دانست و تاکید کرد: چنانچه از نیروهای ساکن در کیش برای راه‌اندازی تاکسی اینترنتی استفاده می‌شد خدمات بهتری ارائه شده و رانندگان تاکسی نیز رضایت داشتند.

تعدادی از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف کیش نیز در این نشست با حمایت قاطعانه از ارائه خدمات اینترنتی به مردم در حوزه حمل و نقل جزیره خواستار برخورد با رانندگانی که موجب اختلال در سیستم حمل و نقل جزیره و مخدوش شدن چهره برترین منطقه گردشگری ایران شده‌اند، گردیدند. 

همچنین محمد فیصلی سرپرست اداره بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت عمران، آب و خدمات کیش نیز در این جلسه با بیان اینکه متاسفانه هیچ یک از شرکت‌های حمل و نقلی جزیره مجوزهای لازم از سوی وزارت کشور را ندارند و به ناچار از خدمات شرکت اسنپ استفاده کردیم، گفت: با تاکید مدیرعامل شرکت عمران ، آب و خدمات ، اسنپ با شرط انحصاری نشدن فعالیت شرکت های حمل و نقل اینترنتی در کیش همکاری با ما را پذیرفته است و شرایط برای فعالیت شرکت های بومی جزیره در آینده مهیا خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این خصوص با اشاره به وضعیت تاکسی‌های جزیره کیش و نارضایتی‌های گزارش شده از سوی مسافران و ساکنان تاکید داشت که ورود تاکسی‌های اینترنتی در جهت ارتقای خدمات‌رسانی و استانداردسازی امری جهانی بوده و ورود تاکسی‌های اینترنتی به جزیره کیش نیز برای بهبود وضعیت حمل و نقل ضروری است.

وی با بیان اینکه مجوز تعدادی از این تاکسی‌ها مربوط به سازمان منطقه آزاد کیش است که در ابتدا این دسته از تاکسی‌داران ملزم به ‌نام‌نویسی شدند اما این الزام نیز منتفی شد، اظهار داشت: برای نام‌نویسی هیچ الزامی وجود ندارد و اگر امروز موضوع حضور تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش مطرح شده به‌دلیل انبوه مطالبات مردمی است که معتقدند خدمات خوبی در بخش حمل و نقل دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه همیشه ورود فناوری‌های جدید مخالفت گروهی از فعالان سنتی را به دنبال داشته است، گفت: عدم پاسخگویی به تقاضای سفر، پاسخگویی با تاخیر، سرویس‌دهی در محدوده‌های انتخابی تاکسی‌داران و عدم بروزرسانی امکانات از جمله امتناع از استفاده از تاکسی‌متر عمده‌ترین موضوعاتی بود که در شکایات ساکنان و گردشگران از خدمات تاکسی‌ها به چشم می‌خورد و در نهایت این مطالبات مردمی زمینه‌ساز ورود تاکسی اینترنتی بود که با استقبال رسانه‌‌ها و مردم مواجه شد.

از آنجا که جزیره کیش به‌عنوان یک شهر آرام با فرهنگ شهروندی قابل تحسین، مقصدی امن و مطلوب برای گردشگران است، برطرف شدن این معضل و بازگشت آرامش به سیستم ناوگان حمل و نقل شهری کیش امری ضروری و مهم است.

ضمن اینکه تبعات منفی چنین تجمعاتی در سطح جزیره آن هم در این شرایط کرونایی مطمئنا بیش از هر چیز خوراک خبری شبکه‌های معاند را تامین و نظم مثال‌زدنی کیش را خدشه‌دار نموده و ضربه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکر صنعت گردشگری کیش خواهد داشت.

انتهای پیام/88060

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول