اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خسارت سیل به بیش از ۱۵۰۰ خانه در استان بوشهر/ تسهیلات درنظر گرفته شده کافی نیست

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سیل به بیش از ۱۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر آسیب وارد کرده است.

خسارت سیل به بیش از ۱۵۰۰ خانه در استان بوشهر/ تسهیلات درنظر گرفته شده کافی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عزیزالله مهدیان ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت سیل در استان بوشهر و بروز خسارت به  بخش‌های مختلف اظهار داشت: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سیل استان بوشهر به سه شهرستان دشتستان، گناوه و دیلم بیشترین خسارت‌ها به واحدهای مسکونی وارد کرده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سیل، به یک‌هزار و 570 واحد مسکونی در استان بوشهر خسارت وارد کرده است، افزود: بیشترین خسارت در شهرستان دشتستان و شهر وحدتیه رخ داده است.

وی با بیان اینکه برخی واحدهای مسکونی در حریم رودخانه دچار خسارت شده اند، خاطرنشان کرد: به سبب شدت باران و جاری شدن سیل، رودخانه شهر وحدتیه طغیان کرد و با توجه به اینکه تعدادی از واحدهای مسکونی در حریم رودخانه مستقر بودند به شدت آسیب دیدند.

مهدیان ارزیابی خود از میزان تخریب‌ها در  استان بوشهر را برشمرد و گفت: 650 خانه باید بازسازی شود، 920 واحد مسکونی نیاز به تعمیرات و یک‌هزار و 700 خانوار نیاز به کمک‌رسانی معیشتی دارند.

وی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها به واحدهای مسکونی جدی است خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی سیل‌زده دچار آسیب فراوانی شده‌اند و به نظر می‌رسد تسهیلاتی که قبلا تصویب شده و هم اکنون ملاک عمل برای پرداخت قرار گرفته کفاف بازسازی‌ها و تعمیرات واحدهای آسیب دیده را نخواهد داد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد افزایش تسهیلات برای بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به هیئت دولت ارائه شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول