اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

«بچه‌های حاج قاسم»، همچنان میدان‌دار مبارزه با «کرونا»/ طرح «شهید سلیمانی» ادامه دارد

طرح محله‌محور شهید «حاج قاسم سلیمانی» در گام چهارم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا، همچنان ادامه دارد و گروههای جوان جهادی میدان‌دار این طرح هستند.

«بچه‌های حاج قاسم»، همچنان میدان‌دار مبارزه با «کرونا»/ طرح «شهید سلیمانی» ادامه دارد

خبرگزاری فارس، سردبیری استان‌ها – دقیقا یک سال از شناسایی رسمی ویروس «کرونا» در جهان و حدود 10 ماه از شناسایی این ویروس ناشناخته و مرگ‌بار در کشورمان می‌گذرد و در این 10 ماه، با وجود همه هشدارهای بهداشتی، تاکنون بیش از یک میلیون و 72 هزار نفر از هموطنان ما به این بیماری مبتلا شده‌اند و در این مدت متاسفانه بیش از 51 هزار نفر نیز جان‌باخته‌اند.

اما شیوع بیماری کرونا، با همه تلخی‌ها و سختی‌هایش، جلوه دیگری هم داشت و آن هم همدلی اقشار مختلف مردم برای مبارزه با شیوع بیماری، خدمت‌رسانی به بیماران و نیز «کمک مومنانه» به هموطنانی است که به دلیل شیوع بیماری، معیشت آنها آسیب جدی دیده است.

از اردیبهشت ماه امسال و بعد از اشارات رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی روز نیمه شعبان، رزمایش همدلی و کمک مومنانه با محوریت سازمان بسیج مستضعفین و با همراهی دیگر نهادهای انقلابی در سه مرحله اجرا شده و حالا همزمان با تشدید بیماری کرونا، از حدود 10 روز پیش، گام چهارم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در قالب طرح محله‌محور «شهید حاج قاسم سلیمانی» به مرحله اجرا گذاشته شده است.

به گفته رئیس سازمان بسیج، «این طرح، همه مجاهدت‌هایی را که سپاه‌های استانی کشور در کمک به بیمارستان‌ها و تامین کادرهای مورد نیاز آن‌ها، توزیع اقلام بهداشتی، آموزش و کمک به خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهند، تکمیل می‌کند».

نقطه اصلی و کانونی طرح شهید سلیمانی، فعالیت 2 گروه در محلات است؛ «تیم‌های مراقبتی» و «تیم‌های حمایتی». تیم‌های مراقبتی بسیج محلات با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی در زمینه غربالگری، پاسخ و مدیریت ارتباطات تلفنی مردم با سامانه ۴۰۳۰، بیماریابی، قرنطینه معکوس و مراقبت از گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و بیماران ویژه فعالیت می‌کنند. تیم‌های حمایتی نیز با همکاری پایگاه‌های مقاومت و مساجد محلات، در خصوص تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در بین آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا فعالیت می‌کنند.

وزیر بهداشت نیز امروز اعلام کرد: «اولین دستاورد طرح شهید سلیمانی کاهش ورودی به بیمارستان‌هاست؛ به طور متوسط ۳۰ درصد از تخت‌های مشغول ما برای خدمت به بیماران کرونا کمتر از قبل اشغال می‌شوند و همین موضوع باعث شده مدافعان سلامت وقتی برای تنفس داشته باشند».

امروز (چهارشنبه 19 آذر) نیز در ادامه حرکت‌های مردمی روزهای قبل، برخی شهرهای کشورمان شاهد اجرای بخش‌هایی از این طرح داوطلبانه و جهادی بوده است.

1020 گروه جهادی آماده خدمت در طرح شهید سلیمانی در آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی، امروز مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه شهدای استان، از شرکت یک هزار و ۲۰ گروه جهادی در آذربایجان‌غربی دراین طرح خبر داد.

به گفته سرهنگ پاسدار رحمانی، در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی، ۱۴ هزار و ۲۸۰ جهادگر در قالب یک هزار و ۲۰ گروه جهادی با حضور در مناطق و محلات کم برخوردار سراسر استان نسبت به ارائه خدمات بهداشتی و معیشتی اقدام می‌کنند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: بعد از شناسایی افراد نیازمند مبتلا به کرونا، برای تامین معیشت و ارسال و توزیع بسته‌های حمایتی اقدام می‌شود.

رحمانی یادآورشد: فعالیت گروه ‌های جهادی در شهرهای سردشت، خوی، سلماس، میاندوآب و تکاب آغاز شده و مقرر است تا ریشه کن کردن این ویروس تمام خدمات به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 

غربالگری 80 درصد جمعیت اردبیل توسط گروههای جهادی

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز امروز اعلام کرد: ۸۰ درصد ترکیب جمعیتی استان اردبیل در طرح شهید سلیمانی غربالگری شده‌اند.

وی افزود: سپاه و بسیج، دوشادوش علوم پزشکی استان تا آخرین لحظه ریشه‌کنی کرونا ویروس در خط مقدم مبازره برای سلامتی مردم تلاش خواهد کرد.

آمادگی ۵۰۰ تیم برای اجرای طرح «شهید سلیمانی» در استان بوشهر

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر نیز امروز از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای مقابله با بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ۵۰۰ تیم برای اجرای طرح شهید سلیمانی در استان تشکیل شده است.

به گفته فولاوند، تاکنون تعداد ۱۷۰ تیم مراقبتی، ۱۴۶ تیم حمایتی و ۱۸۴ تیم نظارتی در شهرستان‌ها تشکیل و عملیات اجرایی طرح شهید سلیمانی آغاز شده است.

 

وی طول مدت اجرای این طرح را در مرحله نخست چهار ماه دانست و افزود: هدف اختصاصی اجرای طرح شهید سلیمانی قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل‌ بهداشتی، رهگیری و رصد فعال حداقل به میزان ۸۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

فولادوند، کاهش بستری حداقل به میزان ۳۰ درصد در یک ماه و ۵۰ درصد در سه ماه را از دیگر اهداف طرح شهید سلیمانی دانست و خاطر نشان کرد: پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر به میزان ۵۰ درصد در یک ماه و ۹۰ درصد در سه ماه است.

ابتکار متفاوت شاهرودی‌ها در طرح شهید سلیمانی

خادمان سلامت در شاهرود امروز در قالب طرح شهید سلیمانی در میدان بار شاهرود حاضر شدند و تست کرونای رایگان گرفتند.

 

مددرسانی بسیجیان گالیکش به بیماران روستایی

جانشین فرمانده سپاه شهرستان گالیکش گفت: در راستای طرح عملیاتی محله‌محور شهید سردار سلیمانی تعدادی از بسیجیان شهرستان به بیماران و افراد مسن در معرض خطر روستایی در منازل خدمات ارائه می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان گالیکش با اشاره به اجرای «طرح محله‌محور شهید سلیمانی» خاطرنشان کرد: پنح کمیته در راستای اجرای این طرح در شهرستان تشکیل شده و در سطح روستاها ۷۲ تیم و در شهر گالیکش ۹ منطقه و شهر صادق‌آباد سه منطقه به صورت محوری در حال انجام این طرح هستند.

وی با اشاره به نظارت خوب تیم نظارتی این طرح بیان کرد: با برگزاری جلسات توجیهی برای اعضای تیم‌های نظارتی حمایتی و مراقبتی خوشبختانه با همکاری تیم نظارت توانستیم از تجمعات گسترده در قالب برگزاری چندین مراسمات عزا و عروسی در روستاها جلوگیری کنیم.

در راستای طرح عملیاتی «محله‌محور شهید سردار سلیمانی» از اواخر آبان ماه تاکنون بیش از ۱۰ هزار ماسک و یک‌هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از کرونا در حوزه شهرستان به صورت رایگان توزیع شده است.

بسیجیان پلدختر در خدمت بهداشت شهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دخترگفت: بسیج بر اساس لیست شبکه بهداشت و درمان این شهرستان با تامین مایحتاج 375 بیمارکرونایی آنها را حمایت می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: طرح قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در کمک به مبتلایان به کرونا در شهرستان به مدت چهار ماه ادامه دارد و در این زمینه با برگزاری 6 جلسه هماهنگی و آموزشی 120 بسیجی در قالب پنج کمیته‌حمایتی اقدام‌های این قرارگاه را انجام می‌دهند.

وی افزود: بسیج پل‌دختربرای خدمت رسانی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی این شهر راجهت تسهیل در کار به هفت بلوک تقسیم بندی کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر به نیازمندی‌های اجرای طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این قرارگاه برای اجرای طرح به یک‌هزار و 500 دست لباس محافظ، پنج هزار عدد ماسک،یک‌هزار و 500 بسته بهداشتی و مواد گندزدا نیاز دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول