اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کشاورزی قراردادی در کردستان رونق می‌گیرد/رشد 1.7 درصدی اقتصاد بخش کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت:‌ طرح کشاورزی قراردادی در راستای بهره‌وری بیشتر محصولات کشاورزی در استان اولویت اصلی سازمان است.

کشاورزی قراردادی در کردستان رونق می‌گیرد/رشد 1.7 درصدی اقتصاد بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری ظهر امروز در جلسه کارگروه صندوق حمایت از صنوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد:‌ پله‌های ترقی برای شهرستان‌های در مسیر توسعه با اتخاذ تصمیمات مناسب از سوی مسئولان صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی چند سال اخیر گام‌های بسیار خوبی در راستای توسعه کشاورزی در بخش‌های مختلف با حمایت سازمان برنامه‌ریزی استان برداشته شده و این روند همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با یادآوری اینکه طرح کشاورزی قراردادی در راستای بهره‌وری بیشتر محصولات کشاورزی در استان اولویت اصلی سازمان است، خاطرنشان کرد: در کشاورزی قراردادی واحد‌های فرآوری‌کننده با کشاورزان قرارداد پیش‌خرید منعقد می‌کنند موضوعی که امروز برخی کشاورزان ورود کرده‌اند.

سپری از ارائه آموزش‌های لازم برای افزایش بهره‌وری به کشاورزان خبر داد و عنوان کرد: در مدل کشاورزی قراردادی واسطه‌ها حذف می‌شوند و شرکت‌های بهره‌بردار مستقیما محصول را از کشاورزان می‌گیرند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم با توسعه هرچه بیشتر بخش کشاورزی ارزآوری و اشتغال‌زایی را ایجاد و رخت فقر را از استان بکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ادامه با اشاره به نقش بخش خصوصی و تاثیرگذاری آن در برنامه‌ها عنوان کرد: در یک مقطع زمانی در زمینه توت‌فرنگی با چالش جدی مواجه بودیم، اما با کمک اتحادیه تعاونی‌های تولید توانستیم مشکل را به راحتی حل کنیم.

سپری افزود: تولید کننده نمی‌تواند بازاریاب خاص باشد نقش تشکل‌ها در این حوزه بسیار مهم و اثربخش است.

وی با بیان اینکه فعالیت و عملکرد برخی تعاونی‌ها درتعدادی از محصولات کشاورزی در استان قابل توجه است، گفت: تامین بازار برای محصولی مانند چغندر قند بسیار دشوار است با واگذاری کار به یک تعاونی فعال در این حوزه بهترین عملکرد را در استان داشته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: کردستان در حوزه کشاورزی بسیار موفق بوده و با وجود مشکلات و تنگناهای اقتصادی در 6 ماهه نخست امسال رشد 1.7 درصدی اقتصاد را داشته است، این نشان می‌دهد که ظرفیت برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی در صنعت کشاورزی در این استان زیاد است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول