اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

نخستین جشنواره مجازی هنرهای تجسمی به کار خود پایان داد

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاه‍‌‌‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان تجلیل شدند.

نخستین جشنواره مجازی هنرهای تجسمی به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان با حضور مسؤولان و جمعی از هنرمندان این رشته در تالار اندیشه اداره کل و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
این جشنواره با حضور هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکاسی برگزار شد.
نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان با ارسال ۲۳۱ اثر برگزار شد.
از کل آثار رسیده در رشته نقاشی کودک ۳۴ اثر، طراحی ۲۵ اثر، عکاسی ۱۱۱ اثر، خوشنویسی ۳ اثر،پوستر ۱۴ اثر و تصویرسازی ۱۱ به دبیرخانه ارسال شده بود.
طبق رای هیات داوران در رشته نقاشی بزرگسال یک نفر، نقاشی کودک دو نفر،طراحی یک نفر تصویرسازی یک نفر،پوستر یک نفر و در رشته عکاسی دو نفر برگزیده شدند.

در آیین اختتامیه از نفرات برگزیده این جشنواره در رشته نقاشی بزرگسال از سعیده دوستی، در رشته عکاسی از آیناز احمدی‌زاده و دانیال رابط، در رشته طراحی از ریحانه رضایی، در رشته تصویرسازی از زهرا نبئی، در طراحی پوستر از محمد شامی، در رشته نقاشی کودک از کیان غلامی ۶ ساله و خردسال‌‌ترین شرکت کننده سارا شجاعی سه ساله تقدیر شد.

گفتنی است، هیأت داوران این جشنواره شامل آقایان نظری و بازرگانی و خانم محمودزاده انجام شد.

دومین جشنواره هنرهای تجسمی زنجان کلید خورد

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این آیین گفت: همزمان با اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی، دومین جشنواره هم کلید خورد.

ایرج داودبیگی گفت: توجه به شیوع ویروس کرونا اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امکان برگزاری نمایشگاه هنری و فرهنگی را در سایت رسمی اطلاع رسانی این نهاد فراهم کرده است و متقاضیان و علاقه‌مندان می‌توانند درخواست برگزاری نمایشگاه را از طریق معاونت فرهنگی و رسانه‌ای، هنری و سینمایی پیگیری کنند.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان برای استفاده علاقه‌مندان از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان زنجان به نمایش عموم در آمد‌.   

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: صفحه نمایشگاه مجازی این اداره کل از طریق آدرس اینترنتی https://zanjan.farhang.gov.ir/fa/fairandfestival در دسترس علاقه‌مندان است.

داودبیگی افزود: هرچند فضای مجازی شاید به آن صورت بازتاب نداشته باشد، گفت: با این حال برنامه‌ها تعطیل نبوده و استقبال از فضای مجازی نیز مطلوب بوده است.

وی از برگزاری نخستین جشنواره مجازی هنرهای تجسمی در زنجان خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، طراحی، نقاشی، تصویرسازی، پوستر و عکاسی برگزار شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره‌های هنری گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های این اداره کل به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال همه برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار شده است، تصریح کرد: در همین راستا ۲۳۱ اثر به دبیرخانه ارسال شد.

داودبیگی گفت: دومین جشنواره نیز از امروز کلید می‌خورد و در تارنمای اداره کل قابل مشاهده است که اختتامیه آن نیز اسفندماه خواهد بود.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: احیا و زنده نگه داشتن بخشی از هنرهای دستی و سنتی از جایگاه هنری خود در سطح ملی و آگاهی بخشی و هدایت آنها از سوی اساتید متخصص و هنرمند از جمله اهداف اصلی برگزاری این مسابقات است که امیدواریم در دومین جشنواره نیز شاهد استقبال خوب هنرمندان از آن باشیم.

استقبال از برگزاری نخستین جشنواره هنرهای تجسمی

نماینده هیأت داوران نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی زنجان نیز در این برنامه از استقبال هنرمندان از برگزاری نخستین جشنواره نمایشگاههای هنری خبر داد و گفت: به ویژه حضور هنرمندان خردسال در این جشنواره قابل توجه بود.

حمیدرضا بازرگانی گفت: تنوع و تکثر در آثار ارسالی مطلوب بوده و صرفا موجی را که در ارائه آثار روتین شاهد هستیم را در این جشنواره نداشتیم و آثار تنوع خوبی داشت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در زنجان آثار ارائه شده از تنوع خوبی برخوردار بود، گفت: اما یک مورد بود که باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه آثار فرمگرا بود که بسیار کمرنگ ارائه شد.

نماینده هیأت داوران نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی استان زنجان ضمن تقدیر از موسسات هنری استان در تربیت هنرمندان در رشته‌های هنری به ویژه کودکان گفت: از اساتید این درخواست را داریم که از این بابت تلاش بیشتری کرده و اصول اولیه زیبایی‌شناسی تصویر را داشته باشند.

وی تصریح کرد: اما اینکه هنرجو فاقد یک نگاه و تبحر در نگاه فرمگرا باشد قابل قبول نیست و این امر باید تقویت شود.

بازرگانی گفت: باید به خاطر داشته باشیم که وقتی کسی مراحل تحصیلی را طی کرده، یک سری، مسائل را آموزش دیده و پایه به پایه به آن مرحله رسیده است از همین رو درخواست داریم از این بابت نیز توجه بیشتری را از سوی موسسات هنری شاهد باشیم.

نماینده هیأت داوران نخستین نمایشگاه هنرهای تجسمی استان زنجان برگزاری این جشنواره را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نظیر این جشنواره در کشور کمتر مشاهده شده و برگزاری این برنامه‌ها در این ایام در واقع شکوفایی یک جوانه امید بوده است.

 

برگزاری جشنواره‌های هنری در زنجان استمرار می‌یابد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از استمرار برگزاری جشنواره‌های هنری در زنجان خبر داد‌.

محمدربیع احمدخانی رز آیین اختتامیه نخستین جشنواره نمایشگاههای مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی بوده است از همین رو از همه هنرمندان و اساتید تقدیر می‌کنم.

وی گفت: نخستین جشنواره نمایشگاه‌های مجازی هنرهای تجسمی استان زنجان به اهداف تعیین شده از جمله شناسایی استعدادها و هدایت استعدادهای هنری و ایجاد انگیزه بین هنرمندان برگزار شد.

احمدخانی گفت: امیدواریم برگزاری این جشنواره استمرار داشته باشد تا شاهد هنرنمایی هرچه بیشتر هنرمندان باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: از بین ۲۳۱ اثر ارسال شده ۸ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شده است اما قطعا همه آثار ارسالی از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین ضمن تقدیر از هیات داوران بیان کرد: داوری بین آثار خوب رسیده کار مشکلی است که این مسولیت خطیر را سه تن از داوران هنری استان انجام دادند.

احمدخانی گفت: امیدواریم با مشارکت اصحاب فرهنگ و هنر شاهد برگزاری هرچه بیشتر این جشنواره‌ها باشیم.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به استقبال به عمل آمده از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی به صورت مجازی گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این ویروس منحوس رخت کنده و از بین برود، اما در هر صورت برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان استمرار برگزاری چنین جشنواره‌هایی برای شکوفایی استعدادهاست.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول