اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

هتل سپهر زنجان نقاهتگاه بیماران کرونایی شد

رئیس جامعه هتل‌داران زنجان گفت: هتل سپهر زنجان، نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا شد.

هتل سپهر زنجان  نقاهتگاه بیماران کرونایی شد

کامیار اسکندریون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: اسامی هتل‌ها برای بررسی توسط جامعه هتل‌داران کشور و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام شد و پس از بررسی نهایی، هتل‌ سپهر به عنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ معرفی شد.

رئیس جامعه هتلداران زنجان افزود: کارشناسان دانشگاه علم پزشکی زنجان، ارزیابی تهویه اتاق‌ها، مساحت و دیگر شرایط مورد نظرشان را از این هتل انجام دادند که هتل سپهر زنجان با داشتن استانداردهای لازم در اختیار بیماران کرونایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: مدت زمان انعقاد قرار سه ماه است و هتل سپهر زنجان، مختص بیماران کرونایی می‌شود و گردشگران امکان اقامت در این هتل‌ها را نخواهند داشت.

اسکندریون درباره دریافت مبالغی از بیماران کرونایی که قرار است در هتل‌ها اقامت داشته باشند نیز گفت: طرف قرارداد هر هتل که قرار است تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی شود، وزارت بهداشت خواهد بود و به هیچ عنوان هزینه‌ای از سوی هتل از بیماران کرونایی دریافت نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان نیز از کاهش اقامت در هتل‌های استان با توجه به شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: سال قبل درصد اشغال و ظرفیت اقامت استان بالای 60 درصد بود و به علت شیوع کرونا و نبود مسافر این آمار امسال کاهش چشمگیری کرده است.

امیر ارجمند تعطیلی تورهای گردشگری را نیز از دیگر موضوعات موثر در کاهش اقامت در استان اعلام کرد و گفت: البته تعطیلی تورهای گردشگری نیز به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده از سوی دولت گفت: امحال اجاره‌ها، کمک‌‎های بلاعوض، کمک‌های فنی و اعتباری از جمله این حمایت‌هاست

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از صدور مجوز برای ایجاد هتل 5 ستاره در زنجان خبر داد و گفت: زنجان از جمله استان‌هایی که به دلیل افزایش آمار گردشگران نیازمند توسعه زیرساخت‌های گردشگری از جمله هتل است.

وی اظهار کرد: هتل 5 ستاره برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و حجم سرمایه‌گذاری در پروژه های مذکور بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال است. 

ارجمند گفت: این پروژه در مساحتی بالغ ۱۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع اجرا می شود. 

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول