اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

همت استاندار هرمزگان در جذب اعتبارات ملی ستودنی است/ تحرک دولت سبب تقویت امید می‌شود

نماینده مردم غرب هرمزگان گفت: تحرک خوب استاندار هرمزگان در سرکشی مستمر به پروژه‌های عمرانی منشا تقویت امید در جامعه می‌شود.

همت استاندار هرمزگان در جذب اعتبارات ملی ستودنی است/ تحرک دولت سبب تقویت امید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری صبح امروز در حاشیه بازدید فریدون همتی و افتتاح چند پروژه عمرانی در شهرستان پارسیان اظهار کرد: تلاش‌های استاندار هرمزگان در زمینه جذب اعتبارات ملی از طریق رایزنی با وزارتخانه‌های مختلف و همین طور حضور مستمر در شهرهای استان به منظور سرکشی و بازدید از روند اجرای پروژه‌ها ستودنی است و ما در این زمینه از تحرک و پویایی خوبی که در این راستا جریان داده‌اند، تقدیر می‌کنیم.

 

وی عنوان داشت: تحرک دولت سبب تقویت امید و ایجاد چرخش اقتصادی می‌شود و این همان چیزی است که ما در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم که بتوانیم روند پیگیری و حل مشکلات مردم را شتاب بیشتری ببخشیم.

نماینده مردم غرب هرمزگان افزود: مشکل بی‌آبی و کم‌آبی در غرب هرمزگان همواره وجود داشته است اما در سال‌های مختلف با بهره‌برداری از مجموعه‌ای از پروژه‌ها به تدریج پاره‌ای از مشکلات مردم رفع شده و بخصوص به ثمر رسیدن پروژه خط محرم توانسته قدم بزرگی در این زمینه باشد.

 

جباری به تصویب قانون خرید تضمینی آب از آبشیرین‌کن‌ها در سال 1390 در مجلس شورای اسلامی اشاره و بیان داشت: آن مصوبه کلیدی، زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی در ساخت آبشیرین‌کن‌ها در نوار ساحلی جنوب کشور را فراهم کرد و بحمدالله اکنون در سراسر استان، مجتمع‌های بسیار خوبی ساخته شده که منابع آبی پایداری را برای استان بدنبال داشته است.

وی از ظرفیت‌های منحصربفرد پارسیان در منطقه غرب هرمزگان به عنوان یک بستر مطلوب برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های کلان ملی نام برد و تأکید کرد: باید به موازات توسعه صنعتی و نفتی و بندری پارسیان، زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی برای مردم این منطقه نیز مهیا شود تا توسعه‌ای متوازن را شاهد باشیم.

اگر تحریم‌ها نبود، 5 پتروشیمی تاکنون در پارسیان ساخته شده بود

فریدن همتی استاندار هرمزگان نیز در سخنانی با اشاره به سابقه همکاری و دوستی با احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس از وی به عنوان یک ظرفیت بسیار خوب و ملی برای توسعه غرب هرمزگان و دارای سابقه عضویت موثر در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نام برد و  درباره اهمیت پارسیان در غرب هرمزگان اظهار کرد: تلاش شهرداری دشتی در زمینه توسعه و آبادانی این شهر مشهود است و ما هر بار به این منطقه سفر کرده‌ایم، شاهد اتفاقات خوب در پارسیان و شهر دشتی بوده‌ایم.

 

وی با بیان این که اگر تحریم‌ها نبود، شاهد به ثمر رسیدن 5 پتروشیمی تا به امروز در همین منطقه ویژه پارسیان بودیم چرا که مجوز، زمین، خوراک و ... صادر شده و در صدد تأمین منابع لازم برای احداث آن هستند و بی شک دشمن در ادامه تحریم‌ها از پا درخواهد آمد و به این نتیجه خواهند رسید که با تحریم راهی به جلو نخواهد برد.

همتی در بیان ابعاد و اهمیت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان، خاطرنشان کرد: برای این منطقه پیش‌بینی تولید 14.5 میلیون تن محصول پتروشیمی، 4 میلیون تن فولاد، 5هزار مگاوات برق، آبشیرین‌کن 750 هزار مترمکعبی شده است و این ها در کنار هم به معنای رقم خوردن یک عسلویه دیگر است که در جوار آن نیاز به ده‌ها مجموعه خدماتی و گردشگری و ... است که دست کم 50 هزار اشتغال تولید می‌کند.

استاندار هرمزگان بیان داشت: بسیاری از اهالی عسلویه برای فرار از آلودگی آن منطقه در پارسیان ساکن شده‌اند و اگر یک تحول بزرگی را در زمینه شهرسازی و توسعه منطقه پارسیان در همه ابعاد داشته باشیم، رونق بی‌نظیری در پارسیان رقم خواهد خورد و از اداره آبفا انتظار داریم که با 30 میلیارد تومان اعتباری که تخصیص داده شده، بتوانیم سریع‌تر مشکل آب پارسیان را رفع کنیم.

انتهای پیام/ 88055

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول