اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هدیه فشار و کرونا به ورزشکاران بخاطر عکس یادگاری مدیران/ استاندار اصفهان سند نوشته نشده را رونمایی کرد؟

پیش از مشخص شدن نفرات المپیکی، استانداری و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، از ورزشکاران دارای شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تجلیل به عمل آورد که در جای خود عجیب بود و ابهاماتی را به همراه داشت.

هدیه فشار و کرونا به ورزشکاران بخاطر عکس یادگاری مدیران/ استاندار اصفهان سند نوشته نشده را رونمایی کرد؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بعد از این‌که المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل کرونا یک سال به تعویق افتاد اکنون تب المپیک در سرتاسر جهان افزایش یافته و ورزشکاران و کشورهای مختلف جهت حضوری قدرتمند در المپیک توکیو فعالیت‌های خود را گسترش داده‌اند.

کشورمان ایران نیز از این قائده مستثنی نیست و ورزشکاران ایرانی با قدرت به دنبال کسب سهمیه و حضور در این رقابت‌ها هستند؛ ورزشکاران اصفهانی نیز به تبع، جهت کسب سهمیه در حال آماده‌سازی هستند تا بتوانند علاوه بر افتخار آفرینی برای کشور، ورزش استان را نیز سرافراز کنند.

در این بین و پیش از آغاز رقابت‌ها و همچنین مشخص شدن نفرات المپیکی استان، هفته گذشته اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و استانداری اصفهان، از ورزشکاران دارای شانس کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک تجلیل به عمل آورد که در جای خود جالب بود.

در نگاه اول این اتفاق بسیار حرکت خوبی است اما با نگاه عمیق‌تر صدمات و تبعات روحی را با خود به همراه دارد؛ یکی از این تبعات بد این ماجرا می‌تواند فشار بیش از حد فکری و روحی بر روی ورزشکاران باشد. ورزشکاری که پیش‌تر به عنوان شانس کسب سهمیه از وی تجلیل شده شاید در واپسین لحظات به دلیل همین فشار روحی شانس کسب سهمیه‌ خود را از دست بدهد.

نباید فراموش کرد که ورزش قابل پیش‌بینی نیست و در هر ثانیه امکان دارد برنده جای خود را به بازنده بدهد، از همین رو یکی از عوامل مهم در مسابقات و آن هم رقابت‌های در سطح المپیک حفظ آرامش و همچنین آمادگی روحی ورزشکاران است که از این دست تجلیل‌ها می‌تواند آن را برهم بزند و انتظارتی ایجاد کند که شاید واقعی نباشد.

فشار مضاعف بر ورزشکاران برای گرفتن عکس یادگاری مدیران

شاید بهتر بود با کمی صبوری تجلیل و تشکر از ورزشکاران به تعویق می‌افتاد تا حداقل سهمیه‌های قطعی اصفهان مشخص شود و پس از آن علاوه بر تجلیل، مراسم بدرقه‌ای در خور شأن ورزش استان اصفهان صورت گیرد. فشار بیش از حد بر روی ورزشکار شاید ماه‌های آینده و زمانی که ورزشکار با هموطنان خود در حال رقابت برای کسب سهمیه است بیشتر نمایان شود، زیرا فشار روحی که بر دوش وی است می‌تواند یک سهمیه المپیکی اصفهان را از بین ببرد.

جدای از بحث تجلیل، اهمیت و همچنین حمایت از ورزشکاران اصفهانی می‌توانست رنگ و بوی بهتری به خود بگیرد، شاید بهتر بود بجای گذاشتن وزنه‌ سنگین بر روی دوش ورزشکار و معرفی کردن وی به عنوان «شانس سهمیه» مسؤولان وزنه‌ دیگر را از روی دوش ورزشکار کم می‌کردند.

مدیران ارشد استان، می‌توانستند با تسهیل در بحث سخت افزار و مربی، شرایط بهتری را نسبت به اکنون برای ورزشکاران مهیا کند تا آنان در بهترین شرایط و هم‌چنین استفاده از حداکثر توان سخت افزار و نیروی انسانی استان به تمرین به پردازند تا علاوه بر گرفتن سهمیه و افتخار برای استان، با آمادگی بهتر فنی و روحی راهی المپیک شوند و در آن‌جا به افتخار ملی دست یابند.

تمرین و آماده‌سازی ورزشکاران المپیکی یک زنجیره به هم متصل است که یک سر آن در دست مربی و سخت‌افزار‌های منطقه ورزشکار است و یک سر دیگر آن در اختیار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، اگر ابتدای این زنجیره بتواند شرایط خوبی را از لحاظ روحی و فنی برای ورزشکار محیا کند، قطعا انتهای زنجیره نیز با موانع کمتری برخوردار خواهد بود و خروجی کار نیز سبب سربلندی ملی خواهد شد.

سفارشی شدن حضور رسانه‌ها در برنامه سفارشی بدون رعایت پروتکل

این در حالی است که مراسم مذکور در شرایط قرمز کرونایی هم برگزار شده که می‌توانست سلامت قهرمانان ورزشی استان را به صورت جدی به مخاطره بیاندازد و این بی‌توجهی به شکل و زمان برگزاری چنین برنامه‌ای نیز حکایت از کج‌سلیقگی و اصرار صرف بر برگزاری گزارش‌محور این برنامه و گرفتن عکس یادگاری دارد تا این که گره‌ای از مشکلات ورزش استان باز کند.

روز گذشته نیز مراسمی با حضور وزیر صمت و استاندار اصفهان برگزار شد که عدم رعایت شدید پروتکل‌های بهداشتی در آن سر و صدا زیادی به پا کرد؛ با این وجود استانداری همین کرونا را بهانه‌ای کرد تا فقط برخی رسانه‌ها را به مراسم تجلیل از ورزشکاران دارای شانس کسب سهمیه دعوت کند و روی برخی دیگر خط بکشد.

 

سندی که نوشته نشده، رونمایی شد

همچنین در این مراسم از سند راهبردی ورزش و جوانان استان اصفهان رونمایی شد که اعتراض برخی از اساتید دانشگاه را به دنبال داشت و گفته می‌شود این سند نیز پیش از تدوین کامل رونمایی شده است؛ موضوعی که یک ابهام بزرگ دیگر درباره چرایی و پشت پرده برگزاری این نشست بوده و همچنان از سوی استانداری اصفهان و اداره‌کل ورزش و جوانان بی‌پاسخ مانده است.

انتهای پیام/۶۳۰۹۰/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول