اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راهکارهای بازسازی و حفظ پل تاریخی کرج بررسی شد

طی جلسه ای با حضورمدیران مرتبط ابعاد مختلف علت ریزش و نحوه بازسازی پل قدیمی کرج به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای جدید برای حفاظت و مرمت این یادگار سلجوقی ارائه شد.

راهکارهای بازسازی و حفظ پل تاریخی کرج بررسی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در پی واقعه ریزش بخشی از پل تاریخی حصار متعلق به دوران سلجوقی و آسیب به این بنای ارزشمند، مسؤولان سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط با حضور در محل این پل، جلسه ای در ارتباط با نحوه بازسازی و حفظ این مجموعه برگزار کردند.

در ابتدای برنامه، اعضای کارگروه که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محل پل قدیمی کرج، بازدید میدانی داشتند، ابعاد مختلف موضوع به صورت تخصصی و فنی بررسی شد و اعضاء به چگونگی اجرای پروژه بازسازی اصولی و ماندگار پرداختند.

 

در ادامه این بازدید جلسه ای در دفتر مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج برگزار شد و طی آن اعضا با بیان دیدگاه های خود، پیشنهاداتی در خصوص نحوه بازسازی پل تاریخی رودخانه کرج ارائه دادند.

همچنین در خصوص اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری، گردشگری، فعالیت‌های اجتماعی در محدوده پل قدیمی و قلعه صمصام در مجاورت آن، نظراتی بیان شد.

از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه، دعوت از محققان و نویسندگان آثار مکتوب و فعالان موضوعات تاریخی آشنا با این محله و مستند سازی تاریخ شفاهی بافت قدیمی محدوده مرکز شهر کرج، خصوصاً پل سلجوقی و بیت محل سکونت حضرت امام خمینی (ره) در محله حصار و پیگیری تملک و ثبت آن در فهرست آثار ملی بود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول