اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ارتش آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس می‌دهد

مقامات سئول و واشنگتن در زمینه بازگرداندن 12 سایت نظامی که در اختیار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی قرار دارد توافق کردند.

ارتش آمریکا 12 سایت نظامی را به دولت کره جنوبی پس می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی کره جنوبی از توافق سئول و واشنگتن برای بازگرداندن 12 سایت نظامی که در اختیار نظامیان آمریکایی در کره جنوبی قرار دارد خبر داده است. 

براساس این گزارش، یکی از این سایتهای نظامی در مرکز سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد.

پیش از این دولت کره جنوبی خواستار بازگرداندن این سایتهای نظامی شده بود و تاکید کرده بود که تاخیر در تخلیه این سایتها برنامه‌های توسعه دولت کره جنوبی در مناطقی که این سایتها نظامی قرار دارد را به تاخیر انداخته است.

یونهاپ در در ادامه نوشت، مقامات سئول و واشنگتن در جریان یک نشست مجازی در زمینه وضعیت استقرار نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی درباره بازگرداندن این سایتها توافق کردند هرچند که در زمینه پاکسازی این سایتها و هزینه‌های زیست محیطی آن دچار اختلاف هستند. 

با این حال دو طرف توافق کردند که در زمینه ارزیابی آلودگیها، روش مدیریت آلودگیهای به جا مانده و دیگر مسائل مشورتها ادامه یابد. 

در میان سایتهای نظامی که به دولت کره جنوبی بازگردانده شده است دو قطعه در داخل پایگاه نظامی بزرگ «یونگسان گریسون» در مرکز سئول، و چهار نقطه دیگر در پایتخت کره جنوبی است که در اختیار نظامیان آمریکایی قرار دارد.

این برای اولین بار است که ارتش آمریکا سایتهای تحت کنترل خود را در مجموعه نظامی یونگسان گریسون که مقر فرماندهی نظامیان آمریکایی بوده است، به کره جنوبی واگذار می‌کند. سئول قصد دارد این منطقه را به یک پارک تبدیل کند.

به طور تقریبی، طبق این توافق آمریکا کنترل حدود 1.45 میلیون متر مربع زمین را به دولت کره جنوبی واگذار می‌کند که از جمله آن می‌توان به کمپ هلی برن در شهر «دائه گو»، کمپ جکسون و کمپ موبایل در شهر«اوجیئونگ بو» و «مجموعه گلف سانگنام» در شهر هانام اشاره کرد. 

 

ارتش آمریکا از زمان پایان جنگ کره در سال 1953 بیش از 48 هزار نیروی نظامی در خاک کره جنوبی مستقر کرده است.

استقرار پایگاههای نظامی آمریکا مشکلات زیادی مانند آلودگیهای زیست محیطی، و ارتکاب جرم و جنایت از سوی نظامیان آمریکایی در این کشور ایجاد کرده است و علیرغم مخالفتهای مردمی با حضور نظامیان آمریکایی در این کشور، دولت سئول تا کنون اراده‌ای برای اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور از خود نشان نداده است.

این در حالیست که بخشی از هزینه‌های جاری نظامیان آمریکایی نیز بر دوش دولت سئول است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول