اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

بزرگ‌ترین کارخانه تولید تن ماهی کشور در ساوه افتتاح شد

همزمان با سفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزیر جهاد کشاورزی به ساوه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید تن ماهی کشور در این شهرستان افتتاح شد.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید تن ماهی کشور در ساوه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، ظهر امروز در سفر رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونین وزیر جهاد کشاورزی به ساوه، بزرگ‌ترین کارخانه تولید تن ماهی کشور در ساوه افتتاح شد.

مدیرعامل این شرکت در حاشیه افتتاح این کارخانه گفت: بحث راه‌اندازی این شرکت از حدود 2 سال قبل کلید خورد که طی 3 ماه اخیر بحث آزمایشی تولید انجام و امروز بعد از نهایی شدن تولیدات افتتاح شد.

شیرعلی افزود: در حال حاضر این کارخانه با 50 درصد ظرفیت اصلی خود مشغول فعالیت است که برای 250 نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و با تکمیل ظرفیت تا صد درصد تا پایان سال، تعداد نیروهای مشغول به کار در این کارخانه به بیش از 450 نفر خواهند رسید.

وی تصریح کرد: در فاز بعدی تولید کنسرو بادمجون و لوبیا در دستور کار قرار دارد که با افتتاح آن 150 نفر دیگر بصورت مستقیم وارد عرصه کاری خواهند شد.

وی با اشاره به تولید 60 تن ماهی در هر شیفت کاری این شرکت گفت: هدف از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به این کارخانه علاوه بر افتتاح کمک به چرخه تامین ماهی‌های وارداتی است، چرا که در فصول صید عمده ماهی‌های این شرکت از داخل تامین می‌شود، اما در فصول غیر صید به ناچار از کشورهای فتا و هند عمدتا ماهی وارد و به چرخه تولدی تن ماهی ارسال می‌شود.

شیرعلی با تاکید بر اینکه تامین ارز برای واردات ماهی کمک شایانی به تنظیم بازار خواهد کرد، گفت: طبیعتا چنانچه ارز وارداتی به این شرکت‌ها تخصیص نیابد مصرف کننده متصرر خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: تلاش برای حل اختلافات مالکیت بر اراضی میان کشاورزان و سازمان منابع طبیعی جدی‌تر موضوع در کمیسیون کشاورزی است.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: تعارض‌هایی بین کشاورزان و منابع طبیعی در زمینه مالکیت کشاورزان بر مستثنیات وجود دارد که امیدواریم با ارائه راهکارهای اصولی حل و فصل شوند.

 اعضای کمیسیون کشاورزی صبح امروز در بدو ورود مزار شهدای شهر مامونیه را گلباران کردند و از مجموعه کشاورزی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان زرندیه بازدید بعمل اوردند.

در ادامه، نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به ساوه سفر کردند و از یک کارخانه تولیدکننده پوره و کنستانتره میوه در ‌شهرصنعتی کاوه بازدید کرده و در جریان تولیدات و مشکلات پیش روی این کارخانه قرار گرفتند.

بازدید از سد الغدیر و پرورش ماهی خاویاری، بازدید از چند دامداری، بازدید از شهرک گلخانه‌ای آوه، بازدید از چند شرکت صنعتی و برگزاری نشست در فرمانداری ساوه از دیگر برنامه‌های اعضای کمیسیون کشاورزی در ساوه خواهد بود

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول