اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

سی‌سخت غریب‌ترین شهر توریستی ایران/جاده گردشگری- سلامت در کما+تصویر و فیلم

جاده گردشگری و سلامت سی سخت با وجود بی‌مهری مسئولان استانی همه روزه میزبان تعداد زیادی از آقایان و بانوان علاقه‌مند به پیاده‌روی است.

سی‌سخت غریب‌ترین شهر توریستی ایران/جاده گردشگری- سلامت در کما+تصویر و فیلم

 خبرگزاری فارس سیسخت، عباس شیرزادی؛ جاده سلامت و گردشگری شهر سی‌سخت با وجود بی‌مهری مسئولان استانی و وعده‌های توخالی نسبت به همکاری و مشارکت در این طرح مهم همه روزه میزبان تعداد زیادی از مردم شهر سی‌سخت برای ورزش و تفریح و پیاده‌روی است.

به گزارش فارس؛ جاده گردشگری- سلامت شهر سی‌سخت که  از محل  تپه قلات شروع و با عبور از بالای باغات شهر سی سخت و جاذبه‌های بکر طبیعی گردشگری تا پارک سربندان ادامه دارد روزانه پذیرای تعداد زیادی از بانوان و آقایان علاقه‌مند به ورزش پیاده روی است که متاسفانه در طول مسیر قسمت‌هایی از این جاده تخریب شده و همین باعث نارضایتی اکثر ورزش دوستان و علاقمندان به پیاده روی شده است.

 

طراحی  معماری این پیاده‌راه گردشگری با مد نظر قرار دادن طراحی لاین‌هایی در مجاورت هم به منظور تردد و استفاده اشخاص پیاده و تردد دوچرخه و همچنین کالسکه گردشگری است که به منظور بهره‌وری بیشتر از جداره‌های پیاده راه و همچنین تلاش حداکثری در جهت احیا و حفظ حریم باغات و منابع ملی همجوار پیاده راه، پیشنهاد بر این است که در طول مسیر از گیاهان و درختچه‌های بومی و دارویی منطقه دنا استفاده شود.

متاسفانه برخی مسوولان که در ابتدای معرفی این پروژه با شدت و حدت حمایت می‌کردند اکنون دیگر به فکر آن نیستند که نشان می‌دهد شهر توریستی و گردشگری سی‌سخت از اصل مورد بی‌توجهی بوده و هست.

برای پی بردن به این موضوع فیلم را ببینید

 

همچنین در راستای بخش اقتصادی پروژه، در طول مسیر، در سایت‌های مناسب، پروژه‌های اقتصادی و بسته‌های سرمایه گذاری پیش بینی خواهد شد.

نتیجه این  طرح پیش رو با ایجاد زیرساخت‌های مناسب باعث رونق اقتصادی و گردشگری منطقه می شود به نحوی که هر کدام از باغات مجاور خود می‌تواند به عنوان یک تفریحگاه معرفی شود و از طرفی پیشینه تاریخی و هویتی مسیر و حس تعلق مردم منطقه به این سایت زمینه ساز بازگشت سرزندگی و شادابی به شهر و مردم سی‌سخت خواهد شد موضوعی که شاید کمتر مورد توجه قرار گرفته شده بود.

به گزارش فارس، تقاضای تمامی مردم شهر سی‌سخت و همه ورزشکاران از مسئولان، همکاری لازم با شهرداری شهر سی‌سخت برای  ایجاد بستری مناسب در این مسیر بسیار زیبا و منحصر به فرد برای تسکین روح و جسم مردم و ایجاد شادابی و سلامتی است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول