اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

عراق مقصد جذاب قاچاقیان سلامت/ کشفیات دارو و کالاهای سلامت سه برابر شده است

از ابتدای امسال تا کنون ۲۰ تن کالای قاچاق سلامت محور در استان کرمانشاه امحاء شده است.

عراق مقصد جذاب قاچاقیان سلامت/ کشفیات دارو و کالاهای سلامت سه برابر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ۳۴۰ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشورعراق، اظهار داشت: برخی افراد سود جو از مبادی غیر قانونی اقدام به قاچاق کالا‌های سلامت محور و توزیع آن در جامعه می‌کنند.

رحیمی مکمل‌های غذایی، محصولات آرایشی و بهداشتی و مواد روان گردان را از جمله کالا‌های قاچاق سلامت محور اعلام کرد و افزود: در راستای حفظ سلامت شهروندان در سال جاری ۵ هزار و ۷۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه‌ی این کالا‌ها انجام شده است که ۸۰۰ مورد از بازرسی‌ها منجر به کشف ۱۶ تن انواع دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل‌های غذایی غیر بهداشتی و یا تاریخ مصرف گذشته به ارزش ۵ میلیارد ریال شده است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین ۲۵ تن کالای قاچاق سلامت محور به ارزش ۲ میلیارد تومان در معاونت غذا و دارو آماده امحاء است که منتظر حکم قضایی برای معدوم سازی این میزان کالا هستیم.

به گفته رحیمی امسال نسبت به سال گذشته کشفیات کالا‌های قاچاق سلامت محور در استان ۳ برابر رشد داشته است.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به آسیب‌های چبران ناپذیر این کالا‌ها اشاره کرد و گفت: از مردم درخواست داریم کالا‌های سلامت محور را از مراکز معتبر و دارای مجور خریداری کنند و به هنگام خرید این گونه محصولات حتما به وجود برچسب سلامت کالای معاونت غذا و دارو توجه کنند.
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول