اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای طرح زمستانه موقت جمع‌آوری معتادان متجاهر در مشهد

فرماندار مشهد از پیش‌بینی هفت منطقه در این شهر جهت اسکان موقت زمستانه معتادان متجاهر و کارتن‌خواب خبر داد و گفت: از دو شب قبل حدود ۶۵ نفر معتاد زن و بیش از ۱۵۰ نفر معتاد مرد جمع‌آوری شده است‌.

اجرای طرح زمستانه موقت جمع‌آوری معتادان متجاهر در مشهد

محمدرضا هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: جهت اسکان معتادان متجاهر در شهر مشهد هفت منطقه را پیش‌بینی کرده‌ایم و طی دو شب گذشته از شروع طرح جمع‌آوری و اسکان موقت زمستانه معتادان متجاهر حدود ۶۵ نفر معتاد زن و بیش از ۱۵۰ نفر معتاد مرد جمع‌آوری شده است‌.

فرماندار مشهد با بیان اینکه تمام ارگان‌ها جهت اجرای موفق این طرح به پای کار آمده‌اند، عنوان کرد: فعلا برای اسکان و پوشش یک هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر امکانات خود را پیش‌بینی کرده‌ایم و در حال تلاش هستیم تا به حداکثر ظرفیت یعنی اسکان دو هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر و کارتن‌خواب‌ برسیم.

پشتیبانی همه جانبه شهرداری مشهد در اسکان موقت معتادان متجاهر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص اجرای طرح زمستانه موقت جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح شهر بیان کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی شهرداری مشهد به طور موقت تا پایان فصل زمستان جهت اسکان دو هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر اجرا خواهد شد.

محمدحسین صالحی با بیان اینکه تمام هزینه‌های این طرح بر عهده شهرداری مشهد است، اظهار کرد: در سال ۹۹ مشارکت شهرداری مشهد در بحث اسکان و حمایت از معتادان متجاهر بی‌نظیر بوده است به طوری که شهرداری مشهد تمام هزینه‌های این طرح را تقبل کرده است و علاوه بر آن سالن‌های خود را جهت اسکان معتادان در اختیار ما گذاشته است.

وی افزود: در بحث تجهیزات علاوه بر شهرداری سایر ارگان‌ها همچون آموزش‌ و پرورش، هلال احمر و سپاه پاسداران با اهدا تخت و پتو مشارکت داشته‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ادامه داد: در این طرح علاوه بر دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در بحث نگهداری و درمان معتادان متجاهر مشارکت دارند و معتادان متجاهر به دستور مقام قضایی و توسط نیروهای پلیس انتظامی جمع‌آوری و به‌مدت حداکثر پنج ماه در این مراکز نگه‌داری می‌شوند.

صالحی با بیان اینکه طی دو شب گذشته بیش از ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: طی امشب نیز پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۱۵۰ نفر معتاد متجاهر دیگر جمع‌آوری شود و اگر ظرف یک تا دو هفته آینده تخت‌های مورد نیاز تامین شود، حدس زده می‌شود به ظرفیت اسکان دو هزار و ۵۰۰ نفر معتاد متجاهر برسیم.

وی افزود: در این طرح معتادان به صورت شبانه‌روزی در این مراکز اسکان داده می‌شوند و در این پنج ماه کلیه خدماتی که در مراکز ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان ارائه می‌شود به معتادان جمع‌آوری شده در این طرح نیز ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول