اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ادامه‌دار بودن محدودیت‌های کرونایی گیلان تا روز دوشنبه

به گفته جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان گیلان محدودیت‌های کرونایی تا دوشنبه در گیلان ادامه داشته و از دوشنبه در خصوص وضعیت جدید شهرها تصمیم‌گیری می‌شود.

ادامه‌دار بودن محدودیت‌های کرونایی گیلان تا روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از اول آذرماه و پس از شیوع افسارگسیخته کرونا در کشور ستاد مرکزی مبارزه با کرونا کشور محدودیت‌های کرونایی و تردد در کل کشور به‌ویژه شهرهای قرمز و  نارنجی اعمال شد.

در این محدودیت و در شهرهای قرمز کرونایی فعالیت همه مشاغل به‌غیراز سطح یک ممنوع و در شهر‌های نارنجی فقط گروه‌های شغلی سه و چهار ممنوعیت فعالیت دارند که شامل مراکز تجمعی همچون  پاساژ‌های سرپوشیده، تالار‌های پذیرایی،  سینما و برخی اماکن فرهنگی و مذهبی و در شهرهای زرد اکثر مشاغل کشور تعطیل است.

بر اساس گفته وزارت بهداشت از تعداد شهرهای قرمز استان به ۱۷ شهر کاهش پیداکرده که از این تعداد چهار شهرستان تالش، رودسر، آستارا و بندر انزلی از گیلان بوده که وضعیت دو شهرستان تالش و آستارا فوق قرمز گزارش‌شده است.

محمود قاسمی نژاد، دوشنبه هر هفته وضعیت جدید شهرهای کرونایی را اعلام و بر همین اساس محدودیت‌های جدیدی را در آن مناطق اعمال می‌کند و به گفته جانشین رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونای استان گیلان محدودیت‌های کرونایی تا دوشنبه در گیلان ادامه داشته و از دوشنبه در خصوص وضعیت جدید شهرها تصمیم‌گیری می‌شود.

یکی از سؤالات مردم در طی این سه هفته وضعیت تردد شبانه خودروها در شهرهای استان است که به گفته محمود قاسمی نژاد تردد خودروها از ساعت ۲۱ الی چهار صبح در شهرهای قرمز و شهرهای نارنجی بالای ۲۰۰ هزار جمعیت ممنوع بوده و تا دوشنبه این‌روند ادامه دارد.

بنا بر اعلام‌ وزارت بهداشت تجمعات و دورهمی های خانوادگی بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در موج سوم بوده و جانشین رئیس ستاد مدیریت و مبارزه با کرونای گیلان از مردم خواست تا از دورهمی های خانوادگی در شب یلدا جلوگیری کنند.

علیرغم کاهش مرگ‌ومیرهای ناشی از کرونا در کشور ولی استان گیلان که یکی از اولین استان‌های درگیر با ویروس کرونا بوده وضعیت خوبی نداشته که چهار شهرستان تالش، آستارا، بندرانزلی و رودسر قرمز و دو شهرستان تالش و آستارا شرایط فوق قرمز دارد که این امر نشان‌دهنده عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در بعضی مناطق استان گیلان است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول