اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح زمستانه پلیس در زنجان آغاز شد

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای طرح زمستانه پلیس گفت: تعداد جان باختگان جاده‌ای امسال 22 درصد کاهش یافته است.

اجرای طرح زمستانه پلیس در زنجان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با حضور جمعی از مسؤولان، طرح زمستانه جاده‌ای با اجرای رزمایش یگان‌های عمل کننده و دستگاه‌های مربوطه در محل فرماندهی انتظامی زنجان آغاز شد.

این طرح از امروز به مدت ۹۱ روز با حضور بیش از هزار نفر از نیروهای امدادی و خدمات رسان به اجرا در خواهد آمد.

در این مدت سه ماهه تمامی دستگاه‌های مربوطه، پلیس راه، پلیس راهور، راهداری، هلال احمر و اورژانس در این طرح مشارکت داشته و امکانات و تجهیزات خود را تقویت می‌کنند.

طرح انتظامی و ترافیکی پلیس به صورت سالانه و با هدف افزایش انضباط ترافیکی، ایمنی هرچه بهتر و بیشتر در جاده‌ها، ایجاد آرامش و رضایتمندی رانندگان و مسافران، تسهیل در تردد و استفاده مطلوب و مناسب از امکانات و تجهیزات دراختیار و سفر امن و ایمن،  اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان در مراسم آغاز اجرای این طرح با اشاره به کاهش 22 درصدی جان باختگان جاده‌ای در سال‌جاری، گفت: پلیس علاوه بر 130 ماموریت ذاتی خود، اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و کنترل ترددها را به عنوان یک ماموریت اصلی و کلان خود محسوب کرده است.

 سردار رحیم جهانبخش هدف از اجرای طرح زمستانه پلیس، افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای عنوان کرد و گفت: ارتقای همکاری و هم افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی جاده‌ای از دیگر اهداف این طرح است.

جهانبخش با یادآوری اینکه در هشت ماهه نخست امسال تعداد کشته شدگان این سوانح ۵۰ نفر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کمتر بوده است، افزود: در هفت ماهه امسال ۱۰ درصد کاهش تلفات جاده‌ای در سطح استان زنجان داشتیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه هر اندازه ایمنی در جاده‌ها، بیشتر رعایت شود تعداد تلفات و میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد، ادامه داد: در طرح انتظامی و ترافیکی زمستانی ۴۰۰ تن از نیروهای انتظامی در ۳۱ نقطه از جاده‌های استان زنجان مستقر می‌شوند.

تقویت ایمنی جاده‌ها در طرح زمستانی

وی با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه به مناطق کوهستانی افزود: رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی استان را دارند لازم است نسبت به کنترل فنی وسیله نقلیه خود اقدام کنند و برای ارائه خدمات مطلوب و باکیفیت به رانندگان، پلیس راه تمام اقدامات و برنامه‌ریزی لازم را پیش بینی کرده و در اجرای این طرح دستگاه‌های درگیر در موضوع ترافیکی مشارکت دارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان هدف از اجرای طرح زمستانی را خدمات‌رسانی به مسافران در محورهای مواصلاتی استان در مواقع بحرانی و تقویت ایمنی جاده‌ها اعلام کرد.

سردار جهانبخش یادآور شد: توصیه می‌شود به علت قرار گیری کشور در شیوع همه گیری ویروس کرونا مردم از انجام سفرهای غیر ضروری در این مدت خودداری کنند و در صورت لزوم بدون همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ راهی سفر نشوند.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به پیش بینی‌ها از شرایط جوی، زمستان متفاوت‌تری را نسبت به سال‌های قبل خواهیم داشت و از این رو لازم است که آمادگی برای تامین ایمنی ترددهای جاده‌ای وجود داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: البته محدودیت‌های تردد که از قبل و با مصوبه ستادملی مقابله با کرونا اجرا شده بود، همچنان ادامه دارد، اما به هرحال باید ایمنی تردد برای خودروهای مجاز و ضروری نیز تامین شود.

وی تصریح کرد: موضوع ترافیک و تامین امنیت سفر موضوعی نیست که فقط وظیفه ماموران پلیس راه باشد و رانندگان نقش ویژه‌ای در این خصوص دارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیزدر این مراسم با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کاهش جانباختگان جاده‌ای ناشی از زحمات در پلیس راه راهور ، است، گفت:  آموزش‌های ارائه شده، توجه خانواده‌ها و مردم به توصیه‌های پلیس، از عوامل کاهش تصادفات است.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه سلامتی و امنیت دو نعمت بزرگ و مجهولی است که در نبود آن اهمیت آن‌ها نمایان می‌شود، گفت: تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی و مضاعف مجموعه پلیس راه و راهور و دیگر یگان‌های امدادی در سرما و گرما جای تقدیر دارد و خدمتی بزرگ به مردم است.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی مدافعان سلامت تصریح کرد: مدافعان سلامت و امنیت چشمان بیداری هستند که برای آسایش و آرامش مردم تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: مدافعان سلامت در شرایط سخت حاکم همچنان فعالانه به امر درمان و مراقبت از بیماران کرونایی ادامه می‌دهند و فداکاری این مجموعه ایثارگر در تاریخ ماندگار خواهد بود.

وی لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد، گفت: از مردم درخواست می‌کنم به خودشان و کادر درمانی رحم کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا این بیماری منحوس از بین برود.

آمادگی 61 پایگاه اورژانس برای ارائه خدمات زمستانی

قائم مقام اورژانس زنجان نیز در این مراسم گفت: اورژانس زنجان امسال با 61 پایگاه فوریت‌های پزشکی آماده ارائه خدمات در طرح زمستانه است.

ابراهیم خسروشاهی تصریح کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس 115 استان همزمان با اورژانس کشور و سایر ارگان‌های خدمت رسان از امروز با آماده‌یاش تمامی پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی شهری و جاده‌ای استان آغاز شد.

وی تصریح کرد: در این طرح تعداد 420 نفر از پرسنل فوریت‌های پزشکی آماده ارائه خدمات در طرح زمستانی بوده و تمهیدات لازم درباره فراخوان نیروهای خارج از شیفت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.

قائم مقام اورژانس استان زنجان گفت: هماهنگی‌های لازم با مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان نیز برای پذیرش بیماران و مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی و زمستانی انجام شده و اورژانس هوایی نیز آماده انجام ماموریت‌ها در مناطق صعب‌العبور است.

وی تصریح کرد: تمامی آمبولانس‌های این مرکز به ویژه آمبولانس‌های کمک دار به تجهیزات فنی زمستانی مجهز شده و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه‌های زمستانی است.

طرح انتظامی و ترافیکی زمستانی پلیس راه با همکاری دستگاه‌های امداد و خدمات‌رسان از ۲۳ آذرماه آغاز و تا ۲۳ اسفند ماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول