اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سودانی‌ها برای اصلاح روند انقلاب تظاهرات میلیونی برگزار می‌کنند

سودانی‌ها در دومین سالروز آغاز انقلاب این کشور علیه رژیم عمر البشیر، با برپایی تظاهرات میلیونی ضد دولتی خواستار اصلاح روند انقلاب می‌شوند.

سودانی‌ها  برای اصلاح روند انقلاب تظاهرات میلیونی برگزار می‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احزاب و گروه‌های متعدد در سودان که مهم‌ترین آنها حزب «الشیوعی» سودان و برخی کمیته‌های مقاومت سودان  هستند برای برپایی یک تظاهرات میلیونی ضد دولتی در نوزدهم دسامبر جاری فراخوان داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، معترضان سودانی همزمان با سالروز آغاز تظاهرات میلیونی سال ۲۰۱۸ در این کشور، بار دیگر خواستار اصلاح روند انقلاب کشورشان و تحقق اهداف آن شدند.

در این فراخوان‌ها از شهروندان سودانی خواسته شده است لغو سند قانون اساسی فعلی سودان و براندازی حکومت انتقالی سودان در دو بخش نظامی و مدنی آن را مطالبه کنند.

«جعفر حسن» یکی از رهبران ائتلاف قوی الحریه و التغییر سودان ابراز امیدواری کرد که دومین سالگرد انقلاب دسامبر روز ارزیابی دستاوردهای حکومت و شکست‌های آن باشد.

او با تاکید بر اینکه مشارکت مردم در تظاهرات برای دفاع از انقلابی است که همین مردم صاحبان واقعی آن هستند، گفت: «ما باید بدانیم چه اهدافی از انقلاب محقق شده و کدام نشده است.»

این رهبر ائتلاف الحریه و التغییر سودان درعین حال گفت: «هنوز عناصری از نظام سابق به دنبال سوء استفاده از هر مناسبت و اعتراضی برای نفوذ در آن و ایجاد خرابکاری هستند؛ اما جوانان سودانی بسیار آگاه هستند و ما امیدواریم که در جریان این تظاهرات مشکلی پیش نیاید زیرا ما به امنیت نیاز داریم.»

 اعتراض‌های مردمی در سودان از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) و در پی افزایش قیمت نان و سوخت در این کشور آغاز شد و در نهایت این اعتراضات چند ماهه به برکناری عمر البشیر دیکتاتور این کشور در اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸ منجر شد.

پس از سرنگونی عمر البشیر، شورای نظامی حاکم بر لیبی حکومت دو ساله انتقالی را تشکیل داد که بین نظامیان و احزاب مدنی تقسیم شده است.

تنها اتفاق برجسته در سودان از زمان روی کار آمدن نظامیان در این کشور، سازش سودان با رژیم صهیونیستی است که با مخالفت بسیاری از احزاب سودان همراه شده است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول