اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

منابع طبیعی جنگل‌خواری در روستای شکتای ساری را تکذیب کرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای روستای شکتا ساری در سال ۸۵ تا ابتدای دهه ۹۰ انجام شده و بعضی از مالکان بعد از پیگیری‌های حقوقی رای دادگاه به نفع خود گرفتند، گفت: بنا بر نظر اداره کل منابع طبیعی، جنگل‌خواری در روستای شکتا ساری تکذیب شده است.

منابع طبیعی جنگل‌خواری در روستای شکتای ساری را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رازجویان معاون امور عمرانی استانداری مازندران عصر امروز در جلسه بررسی ساخت‌وسازهای روستای شکتا ساری با بیان اینکه بسیاری از افراد این روستا، سال‌های پیش به نفع خود از دادگاه رای گرفته‌اند، اظهار کرد: بعد از سال ۹۳، تلاش بسیاری برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان شد.

وی با تاکید بر اینکه دریا و جنگل امانتی در دست ماست و باید به نسل آینده منتقل کنیم، افزود: با ساخت‌وسازهایی که به صورت غیرقانونی در روستاهای مازندران برخورد قانونی خواهد شد.

رازجویان با تاکید بر اینکه ساخت و سازهای روستای شکتا ساری در سال ۸۵ تا ابتدای دهه ۹۰ انجام شده و بعضی از مالکان بعد از پیگیری‌های حقوقی رای دادگاه به نفع خود گرفتند، تصریح کرد: بنا بر نظر اداره کل منابع طبیعی، جنگل‌خواری در روستای شکتا ساری تکذیب شده است.

معاون استاندار مازندرام ادامه داد: انتظار می‌رود رسانه‌ها در انعکاس یک گزارش، با پیگیری و بررسی تمام جوانب، صحت موضوع را عنوان کنند تا موجب ایجاد تنش در جامعه نشود.

این مسؤول با تاکید بر اینکه ضرورت تزریق نشاط و امید به جامعه و عدم ایجاد تنش احساس می‌شود، افزود: برای ما در برخورد با افراد، قانون فصل‌الخطاب است.

وی با تاکید بر اینکه حفظ زمین‌های کشاورزی اولویت استان است، افزود: زمین‌های کشاورزی مازندران در بحث امنیت غذایی کشور نقش پررنگی را دارند و برای حفظ آن باید کوشاتر بود.

رازجویان با اشاره به دستور وزیر کشور مبنی بر مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در استان، اظهار کرد: در یک سال اخیر اقدامات بسیاری در برخورد با متخلفان ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز انجام شده و حتی تعدادی از دهیاران و مسوولان نیز در همین راستا برکنار شدند.

معاون استاندار مازندران ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند در زمان مناسب در برابر متخلفان طرح دعوی کنند و حتی با مدیران وقت و کارمندان کم‌کار نیز برخورد قانونی داشته باشند.

این مسؤول در پایان با تاکید بر اینکه اجازه الحاق زمین‌های کشاورزی به بافت روستایی را نباید بدهیم، از همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز تشکر کرد و افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری باید برای حفظ منابع طبیعی و زمین‌های کشور تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول