اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آرامگاه منسوب به منوچهری‌دامغانی ثبت ملی شد

آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری‌دامغانی در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

آرامگاه منسوب به منوچهری‌دامغانی ثبت ملی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ارسال نامه‌ای به استاندار سمنان اعلام کرد که آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری‌دامغانی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مونسان با ارسال نامه‌ای به استاندار سمنان گفت: در اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی- تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست‌های ذی‌ربط، مراتب ثبت اثر فرهنگی - تاریخی آرامگاه خشتی منسوب به منوچهری‌دامغانی اعلام می‌شود.

آرامگاه منسوب به منوچهری‌دامغانی در استان سمنان، شهرستان دامغان، بخش مرکزی، شهر دامغان، خیابان قمر بنی‌هاشم (ع)، خیابان پویش، نبش پویش ۲ واقع است که پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۲۴۱۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اثر مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد ۵۵۸ تا ۵۶۹ از کتاب پنجم مجازات‌های اسلامی، تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده، جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت این وزارت ممکن خواهد بود.‌

منوچهری‌دامغانی در گذشته به‌سال ۴۳۲ هجری معروف به منوچهری، شاعر ایرانی سده پنجم هجری اهل دامغان بود. او را شاعر طبیعت خوانده‌اند.

تخلص خود را از نام نخستین ممدوح خود فلک المعالی منوچهر بن قاموس وشمگیر پنجمین حکمران زیاری گرفته ‌است. بازتاب عناصر طبیعی نظیر رنگ، صوت، عناصر بویایی در آثار منوچهری چشمگیر است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول