اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست ریاض از رام‌الله برای انتقاد کمتر از سازش با «تل‌آویو»

برخی منابع گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به درخواست ریاض، به سازمان آزادی‌بخش و جنبش فتح برای انتقاد نکردن از سازش کشورهای عربی با تل‌آویو دستوراتی داده است.

درخواست ریاض از رام‌الله برای انتقاد کمتر از سازش با «تل‌آویو»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برخی منابع آگاه گزارش دادند که خودداری تشکیلات خودگردان فلسطین، رسانه‌های رسمی فلسطین و وزارت خارجه آن از انتقاد از اقدام مغرب برای سازش با رژیم صهیونیستی، به دلیل دستورات جدید رهبران فلسطینی بوده است.

وبگاه «العربی الجدید» گزارش کرد که این دستورات تنها به اظهارات رسانه‌ای و بیانیه‌ها منحصر نمی‌شود بلکه انتشار هر گونه مطلبی در شبکه‌های اجتماعی را نیز شامل می‌شود و دلیل صدور این دستورات نیز آن است که رهبران فلسطینی در پی اصلاح روابط با عربستان سعودی هستند و بنابه درخواست ریاض از هر گونه انتقاد از هر کشوری که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی می‌آورد، خودداری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از محورهای گفت‌وگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با مقامات اردنی و مصری در سفر اخیر به این کشورها، بهبود روابط با کشورهای عربی از طریق عدم انتقاد رهبران فلسطینی از کشورهایی است که به عادی‌سازی روابط با اسرائیل روی آورده‌اند.

همچنین مصر قرار است تلاش‌هایی را برای بهبود روابط بین رهبران فلسطینی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی انجام دهد چرا که عباس تمایل ندارد همانند «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگردان حمایت کشورهای عربی را از دست بدهد.

طبق آخرین دستورات صادره از تشکیلات خودگردان به جنبش فتح، سازمان آزادی‌بخش فلسطین(ساف) و وزارت خارجه آن، هر گونه انتقاد از سازش مغرب با رژیم صهیونیستی ممنوع اعلام شده است لذا با وجود اینکه هشت گروه فلسطینی سازش مغرب با این رژیم را محکوم کردند اما فتح سکوت اختیار کرد و حتی در شبکه‌های اجتماعی از انتقاد از مغرب خودداری کرد.

درباره انتقاد رهبران فتح از عربستان سعودی وضعیت از این شدیدتر بوده و حتی به حد توبیخ این رهبران می‌رسد و نمونه آن اظهارات «عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح در مصاحبه با شبکه المیادین بود که باعث شد تشکیلات خودگردان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کند که اظهارات زکی بیان دیدگاه شخصی بوده نه موضع رسمی فلسطین.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول