اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

معاون وزیر کار: پرسشگری عامل تحول یک جامعه است

معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در مطالعات توسعه به طور جدی پذیرفته شده است که عامل تحول یک جامعه میزان پرسشگری افراد آن جامعه است.

معاون وزیر کار: پرسشگری عامل تحول یک جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، حجت الله میرزایی معاون امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز در نشستی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه بیماری کرونا یک فرصت کم نظیر را در اختیار ما قرار داده است، اظهار کرد: به واسطه این شرایط بود که ما ناچارشدیم تجربه دیگری از آموزش و پرورش را ببینیم و اگرچه تاب‌آوری ما در در روزهای نخست بسیار اندک بود اما توانایی و ظرفیت ایجاد شده بعد از گذشت چندین ماه، بستری بسیار مهم برای آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه در هفته پژوهش باید به آسیب‌شناسی نظام پژوهشی و مطالعاتی خودمان بپردازیم ، گفت: در مطالعات توسعه به طور جدی پذیرفته شده است که عامل تحول یک جامعه میزان پرسشگری افراد آن جامعه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: آنچه مناطق توسعه یافته را از مناطق کمتر توسعه یافته جدا می‌کند دو گونه آدم‌ها هستند؛ یک آدم‌هایی که نسبت به تغییر محیط خویش بی‌تفاوت هستند و دوم انسان‌هایی که در تلاش برای تحول در جهان زندگی خویش و دیگران هستند.

میرزایی با تأکید بر اینکه آنچه که امروز دنیا بر سر آن رقابت دارد، انسان‌های دانشمند و با مدرک تحصیلی نیست بلکه انسان‌هایی است که خلاقانه تحول و‌ گذر از وضع موجود را رهبری می‌کنند ، تصریح کرد: این موضوع در اندیشه بزرگان ما نیز بخوبی تجلی کرده است و به قول مولانا «از میان خلق یک تن رهبرند مابقی در سایه وی میزیند.»

معلمان باید توانایی پرسشگری و تحقیق را در دانش‌آموزان ایجاد کنند

در ادامه یوسف بهارلو معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به نامگذاری روزهای هفته پژوهش گفت: هفته پژوهش را گرامی می‌داریم تا به خود و همکاران آموزش و پرورش یاد آوری کنیم که در کلیه بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری باید با مطالعه و پژوهش پیش برویم.

وی با تبیین اهمیت نقش معلم پژوهنده در سند تحول بنیادین عنوان کرد: معلمان ما امروزه علاوه بر پژوهش و تحقیق پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی باید توانایی پرسشگری و تحقیق را در دانش‌آموزان ایجاد کرده و آن‌ها را در قرار گرفتن در این مسیر تشویق کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول