اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ائتلاف «دولة القانون»: حضور نیروهای ترکیه در عراق «اشغالگری» است

یکی از اعضای ائتلاف «دولة القانون» با اشاره به اینکه حضور نیروهای ترکیه در شمال عراق «اشغالگری» است، از سکوت بغداد در قبال این نیروها ابراز تعجب کرد.

ائتلاف «دولة القانون»: حضور نیروهای ترکیه در عراق «اشغالگری» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رعد الماس» از اعضای ائتلاف دولة القانون عراق گفت که یورش نیروهای ترکیه به شمال کشور به خصوص دهوک متوقف نشده و سبب آوارگی ده‌ها خانواده پس از اشغال روستاهای آن‌ها شده است.

الماس در مصاحبه با وبگاه «المعلومه» با اشاره به تکرار حملات نیروهای ترکیه در شمال عراق و کشته شدن شماری از غیرنظامیان بی‌گناه گفت که نیروهای ترکیه در شمال عراق نیروی اشغالگر هستند.

وی از سکوت دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در برابر این نیروها و عدم اتخاذ اقدامات قانونی در سطح سازمان‌های بین‌المللی برای حمایت از موضع عراق برای مقابله با یورش نیروهای ترکیه ابراز تعجب کرد.

الماس تصریح کرد که برخورد دولت کاظمی با یورش ترکیه به شمال عراق واقعا ضعیف و ناامیدکننده است و وزارت خارجه نیز اقدامی عملی برای محکومیت این یورش انجام نداده است.

او گفت که حضور بیگانگان در خاک عراق مردود است و تصمیم مجلس نمایندگان برای اخراج نیروهای بیگانه از کشور تنها به آمریکا و دیگر کشورها منحصر نیست، بلکه ترکیه نیز اقدامات نظامی غیرقانونی انجام می‌دهد و هواپیماهای جنگی و پهپادهای آن حریم هوایی عراق را نقض و مناطقی از عراق را بمباران می‌کنند بی‌آنکه دولت عراق اقدامی در این خصوص انجام دهد.

نیروهای ترکیه چند اردوگاه در کردستان به ویژه دهوک دارند و هر از گاهی عملیات‌هایی را انجام می‌دهند که تا کنون به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول