اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

10 هزار و 600 متقاضی، حائز شرایط طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون 10 هزار و 600 متقاضی حائز شرایط اولیه طرح اقدام ملی مسکن در این استان هستند.

10 هزار و 600 متقاضی، حائز شرایط طرح اقدام ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون 10 هزار و 600 متقاضی حائز شرایط اولیه طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که تعداد متقاضیانی که با مراجعه و تکمیل پرونده به تأیید نهایی رسیده‌اند چهار هزار و 71 نفر هستند.

وی اضافه کرد: کلیه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که دارای شرایط تشخیص داده شده‌اند باید تا پایان آذرماه جهت تشکیل پرونده و تکمیل مدارک در مرکز استان به دفاتر پیشخوان دولت اعلام شده و در شهرستان ها به ادارات بنیاد مسکن مراجعه کنند در غیر این صورت توسط وزارت راه و شهرسازی از سامانه حذف خواهند شد.

مقصودی توضیح داد: تاکنون 31 پروژه برای ساخت واحدهای این طرح در استان پیش‌بینی شده است و زمین مورد نیاز برای ساخت چهار هزار و 951 واحد تخصیص داده شده است.

وی همچنین به کمبود زمین در تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در شهرهای لردگان و هفشجان با توجه به تعداد متقاضیان، زمین مورد نظر توسط واحد املاک و حقوقی تأمین می‌شود و در برخی شهرها همچون بلداجی و شهر کیان باید در خصوص جابجایی سهمیه ثبت‌نام متقاضیان به شهرهای اطراف دارای شرایط اقدام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برآورد اولیه میزان سهم آورده متقاضیان را بر اساس شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن سه میلیارد و 600 میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از سهم آورده متقاضیان در قالب تسهیلات بانکی به ازای هر واحد یک میلیارد ریال با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تأمین می‌گردد و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه پس از تأیید پرداخت و از سهم آورده متقاضیان کسر می‌شود.

وی یادآور شد: 16 هزار و 519 متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن چهارمحال و بختیاری ثبت‌نام کرده‌اند و برای دو هزار و 183 متقاضی تاکنون افتتاح حساب صورت گرفته و یک هزار و 330 نفر نیز وجه آورده اولیه را واریز کرده‌اند.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول