اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تربیتِ جوانِ مؤمن و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری است

امام جمعه سلطانیه گفت: گفت: تربیتِ جوانِ مؤمن و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

تربیتِ جوانِ مؤمن و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری است

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب امروز در جلسه پیش اجلاسیه نماز دانش‌آموزی شهرستان سلطانیه، ضمن تقدیر از زحمات مدیران و معلمان مدارس و مدیریت و معاونین اداره آموزش و پرورش شهرستان در برگزاری کلاس‌ها در سامانه شاد به خاطر بیماری کرونا، به اهمیت تربیت در اسلام اشاره و اظهار داشت: تربیت انسان از اهداف قرآن و رسالت انبیای الهی و ائمه معصومین علیهم السلام است.

وی به آیات و روایات با ارزش و عظمت تربیت اشاره کرد و افزود: اگرکسى انسانی را از ضلالت و گمراهی به صراط مستقیم هدایت کند، مثل این است که تمام انسان‌ها را هدایت کرده است.

امام جمعه شهرستان سلطانیه به نقش سه نهاد خانه، مدرسه و مسجد در تربیت جوانان و نوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: خانه، مدرسه و مسجد مثلث تربیت و کانون فرهنگی تربیتی هستند.

حسینی نسب با اشاره به نقش تاثیرگذار خانه و خانواده در تربیت و وظایف سنگین و حساس والدین تصریح کرد: فرزندان امانت‌های الهی هستند و خانواده، نخستین و حساس‌ترین پایگاه تربیت و نخستین مدرسه جوان و نوجوان است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه لقمه‌ای که پدر به خانه می‌آورد و شیری که مادر به فرزند می‌دهد و رفتار و کردار آنها در شکل گیری فرزندان و تحویل فردی سالم به جامعه مؤثر است، یادآور شد: شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای هسته‌ای و شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده حاصل تلاش پدران و مادران و خانواده‌های مومن و انقلابی است.

حسینی نسب افزود: تربیتِ جوانِ مؤمن و انقلابی از مطالبات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی مدرسه را دومین پایگاه تربیتِ جوانان و نوجوانان دانست و با اشاره به وظیفه حساس و سنگین معلم افزود: قلب جوان و نوجوان مثل زمین شخم زده شده، آماده پذیرش بذر دین و معارف اسلامی است و نباید با مطالب غلط قلب پاک و آماده او را آلوده کرد.

حسینی نسب با بیان اینکه نباید در مسیر تربیت صحیح سهل انگاری شود و نباید با روش‌های غلط و پرورش‌های نادرست و شیوه‌های ناپسند، فطرت پاکِ کودک یا جوان و نوجوان آلوده شود، تاکید کرد: اگر معلمی به دانش‌آموز مسائلی را تعلیم دهد که او را از مسیر مستقیم منحرف کند، هم به خود، هم به شغل خود و هم به دانش‌آموز خیانت کرده است.

امام جمعه سلطانیه مسجد را سومین ضلع تربیت و پایگاه هدایت معرفی کرد و گفت: محراب مسجد مسیر حرکت و منبر مسجد محتوای حرکت انسان‌ها به صراط مستقیم الهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: محراب محل جنگ با شیطان و هوای نفس است و کسی که هر روز چند نوبت در محل عبادت می‌ایستد مرتکب جُرم و گناه و معصیت نمی‌شود مگر اینکه نماز او نماز واقعی نباشد.

حسینی نسب با تاکید بر اینکه نماز به هر مرتبه و درجه که باشد در تربیت انسان تأثیرگذار است و نمازی که خوانده می‌شود بی‌تأثیر نیست، یاد آور شد: نماز مقبول انسان را از فحشا و منکرات و از ارتکاب جُرم و فساد حفظ می‌کند.

در پایان این اجلاسیه از پنج نفر برتر مسابقات قرآنی دانش‌آموزان در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ 10جزء، حفظ 5 جزء، حفظ موضوعی و رشته احکام تجلیل شد.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول