اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

دولت در لایحه بودجه 1400 بیمه راهنمایان گردشگری را حذف کرده است/ در دوران کرونا، بیمه بیکاری به راهنمایان گردشگری پرداخت‌نشد

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس با بیان این‌که راهنمایان گردشگری از ارکان اساسی و اصلی این صنعت هستند، گفت: توجه و حمایت از راهنمایان گردشگری می‌تواند باعث رونق اقتصاد و تولیدات صنایع‌دستی بومی کشور شود.

دولت در لایحه بودجه 1400 بیمه راهنمایان گردشگری را حذف کرده است/ در دوران  کرونا،  بیمه بیکاری به راهنمایان گردشگری پرداخت‌نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حذف پوشش بیمه راهنمایان گردشگری در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: در بودجه ۹۹ دولت مکلف به پوشش ۲۰۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری بود اما اکنون دولت این عنوان را در بودجه ۱۴۰۰ به‌جای حمایت از سفرای فرهنگی کشور که به‌واسطه انتشار ویروس کرونا در بدترین شرایط کاری هستند، حذف کرده است.

محمدرضا دشتی اردکانی اظهارکرد: این رویکرد درستی نیست چراکه رهبر معظم انقلاب بر دولت تکلیف کردند تا از اقشار آسیب‌دیده کرونا حمایت کند و حتی بیمه بیکاری به این اقشار پرداخت شود اما در دوران شیوع ویروس کرونا نه‌تنها بیمه بیکاری به راهنمایان گردشگری پرداخت‌نشده است بلکه اکنون دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آن‌ها را از پوشش بیمه نیز محروم کرده است.

وی با بیان این‌که صنعت گردشگری باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: راهنمایان گردشگری از ارکان اساسی و اصلی این صنعت هستند و توجه به توسعه و اهمیت به این بخش می‌تواند باعث رونق اقتصاد و تولیدات صنایع‌دستی بومی کشور شود چراکه کشور ما از ظرفیت‌های بسیار بالای گردشگری برخوردار است و ما می‌توانیم باکمی حمایت، این صنعت را توسعه دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از کشورها ازجمله کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام ۲۴ درصد از تعداد گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده‌اند و ۲۹ درصد از سود گردشگری بین‌المللی نصیب این قاره شده است همچنین یکی از درآمدهای اصلی کشورهایی مانند ترکیه، سنگاپور، تایلند، اسپانیا، استرالیا، فرانسه و کانادا و … از صنعت گردشگری تأمین می‌شود و این نشان‌دهنده اهمیت صنعت گردشگری در اقتصاد است و ما باید برای فاصله گرفتن از وابسته بودن اقتصاد نفت و خام فروشی، چنین صنعت‌هایی را موردتوجه قرار دهیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عنوان کرد: ما باید زیرساخت‌های پذیرش و جذب توریست‌های داخلی و خارجی را افزایش دهیم و امکانات رفاهی ارزان و مناسب باید در تمام نقاط کشور فراهم باشد. اکنون استان‌های مرکزی، شرقی، غربی و جنوبی نیازمند تقویت زیرساخت برای جذب گردشگر هستند.

دشتی اردکانی یادآور شد که تا پیش از شیوع کرونا درآمد خوبی از این صنعت عاید کشور می‌شد اما در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری نه‌تنها در کشور ما، بلکه در تمام کشورها تحت‌الشعاع قرارگرفته است و کسانی که شغلشان وابسته به این حوزه است با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند بنابراین محروم شدن راهنمایان گردشگری از پوشش بیمه‌ای در لایحه بودجه سال آتی، آن‌ها را دلسرد می‌کند و این به ضرر کشورمان است.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری یکی از صنایع پردرآمد است، افزود: بعدازاین‌که بیماری کرونا تمام شد و این ویروس از بین رفت، ماراتن سفرها آغاز می‌شود و مردم برای مسافرت‌هایشان پشت خط مسابقه می‌ایستند به‌ویژه این‌که یک سال نتوانسته‌اند مسافرت خاصی بروند.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در پایان گفت: دلسرد کردن راهنمایان گردشگری، کار درستی نیست و ما باید این صنعت را در تمام حوزه‌ها ازجمله هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و بومگردی و تمام شاخه‌هایی که با این صنعت در ارتباط هستند تقویت کنیم و یکی از راه‌های تقویت پوشش بیمه برای راهنمایان است.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول