اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صرفه‌جویی شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازگشت دیزل ژنراتور VOLVO به چرخه تولید

با تلاش متخصصان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در منطقه عملیاتی پارسیان و بازگشت دیزل ژنراتور VOLVO PENTA به چرخه تولید، بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفه جویی اقتصادی حاصل شد.

صرفه‌جویی شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با بازگشت دیزل ژنراتور VOLVO به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از منطقه عملیاتی پارسیان، رئیس این منطقه عملیاتی، گفت: یک دستگاه دیزل ژنراتور VOLVO PENT با توان ۲۵۰ کیلو وات که به دلیل برخی اشکالات فنی از مدار تولید خارج شده بود در سال جهش تولید و در راستای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت‌ها پس از تعمیرات اساسی و تعویض برخی قطعات به مدار تولید بازگشت.

محمد نجفی، افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده، تامین یک دستگاه جدید از این نوع دیزل ژنراتور هفت میلیارد ریال هزینه در بر دارد که البته به دلیل تحریم های ظالمانه خرید آن کار دشواری است و این در حالی است که تعمیر دیزل ژنراتور موجود تنها حدود ۴۵۰ میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

وی، قسمت های تعمیر شده این دیزل ژنراتور را شامل سیستم های نشت بندی، میل لنگ، پیستون، اگزوز، تابلو برق، استارتر، رادیاتور و... عنوان کرد و گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی نیز برخی ادوات ایمنی بر روی آن نصب شده است.

نجفی در پایان، گفت: این دیزل ژنراتور با تکیه بر دانش فنی متخصصان تعمیرات مکانیک، ترابری و تدارکات کالای منطقه عملیاتی پارسیان و مهندسی تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و با همکاری بخش خصوصی و استفاده از منابع داخلی، تعمیر و راه اندازی شد.

منطقه عملیاتی پارسیان شامل چهار میدان فعال عملیاتی تابناک، هما، شانول و وراوی است که در جنوب استان فارس و در مجاورت شهرستان‌های لامرد، مهر، خنج و پارسیان قرار دارد و خوراک مورد نیاز پالایشگاه گاز پارسیان را تأمین می کند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول