اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تلاشی از جنس کمک مومنانه با رویکرد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سیستان وبلوچستان گفت: آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد در اولویت کاری سازمان بسیج حقوقدانان سیستان و بلوچستان قرار دارد که در همین راستا تاکنون تعداد زیادی از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

تلاشی از جنس کمک مومنانه با رویکرد آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، ابوالحسن رضایی ظهر امروز در جلسه نهضت کمک مومنانه با رویکرد آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس به سایر شهرستان های استان برگزار شد اظهار کرد: در مرحله اول رزمایش مواسات و همدلی، هفت زندانی در استان از بند رها شدند، در تداوم این امر خداپسندانه، در بازه زمانی مهر و آبان ماه جاری نیز 18 نفر از زندانیان به همت بسیج حقوقدانان سیستان وبلوچستان از زندان آزاد شدند، همچنین به مناسبت هفته بسیج نیز یک نفر محکوم به قصاص از طناب دار رهایی یافت.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سیستان وبلوچستان گفت:  6 نفر از زندانیان حکم قصاص داشتند که با رایزنی صورت گرفته و همکاری طوایف، ریش سفیدان،سران و بزرگان و همکاری مستمر اعضای شورای کانون شورای حل اختلاف زاهدان از پای چوبه دار به آغوش خانواده برگشتند، همچنین دو نفر در منطقه سیستان با همت مسئول کانون بسیج حقوقدانان شهرستان زابل آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد یازده زندانی دیگر نیز که در زندان های زاهدان تحت عنوان جرائم عمد در بند اسارت بودند با رایزنی های صورت گرفته به همت زندان زاهدان آزاد شدند.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان سیستان وبلوچستان گفت: برابر تقویم تنظیمی 13 دی ماه مصاف با اولین سالگرد شهید قاسم سلیمانی با محوریت قشر بسیج طلاب و روحانیون و بسیج پیشکسوتان آزادی 50 زندانی به استان ابلاغ شده که با توجه به میزان کمک های جمع آوری شده  امیدواریم این محقق گردد.

وی افزود: نوبت بعدی آزادی سازی زندانیان 15 بهمن است مصادف با ولادت حضرت زهرا (س) با محوریت سازمان بسیج اصناف و بازاریان خواهد بود که در این مرحله نیز باید 50 نفر از زندانیان آزاد و به آغوش خانواده باز گردند.

رضایی گفت: نوبت چهارم ولادت حضرت امام علی (ع) است که سازمان بسیج مداحان و هنرمندان متولی آزادی زندانیان خواهند بود و در تاریح 19 اسفند ماه نیز بسیج ورزشکاران 50 نفر را مورد عنایت قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه به همت کانون بسیج حقوقدانان شهرستان چابهار پنج تن از زندانیان از بند اسارت رها شدند گفت: چهارتن از زندانیان به علت جرائم عمد در زندان به سر می بردند و محکوم به پرداخت 126 میلیون تومان وبدند که با تلاش کانون بسیج حقوقدانان و استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و متعمدین به آغوش خانواده بازگشتند.

 

رضایی افزود: یکی از زندانیان نیز که با عنوان جرائم غیرعمد در زندان به سر می برد و باید 180 میلیون تومان به خانواده متوفی(حادثه حین کار) پرداخت می کرد نیز با مساعدت و همکاری بسیج حقوقدانان و ریش سفیدان از بند اسارت خلاص شد.

این مسؤول یادآور شد: در مجموع با همت کانون چابهارو پرداخت 306  میلیون تومان برای این 5 نفر مقدمات آزادی آن ها فراهم شد.

رضایی گفت: آزادی زندانیان محکوم به پرداخت مهریه نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم بتوانیم در این مسیر نیز با استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی تعدادی از زندانیان را به جامعه باز گردانیم.

 

وی تاکید کرد: در طرح نهضت کمک مومنانه با رویکرد آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان  جلب مشارکت های مردمی و شرکت در پویش نذر نهایی، استفاده از فضای مجازی و مستند سازی فعالیت ها مورد تاکید است  و هر گونه اقدامی که از سوی مسئولین نواحی صورت می گیرد باید مستند سازی و ارسال شود.

رضایی در ادامه با اشاره اینکه در مجلس شورای اسلامی مقرر شده نماینده هر شهرستان یک زندانی را با مبلغ 50 میلیون تومان از زندان آزاد کند که امیدواریم نمایندگان ما در استان سیستان و بلوچستان در این طرح مشارکت فعالی داشته باشند.

تلاش ما همکاری در آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد است

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه تاکید کرد: مجموعه سپاه و بسیج به عنوان حافظان انقلاب وظیفه خود می داند وسیله آرامش مردم را فراهم کند.

سرهنگ عوضعلی فقیری افزود: در همین راستا تلاش ما همکاری در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد است تا از آسیب های بعدی که خانواده را درگیر می‌کند جلوگیری کنیم.

وی تاکید کرد: شرایط اقتصادی امروز جامعه بسیار سخت است اما استان ما در  زمبنه گذشت شاکی ظرفیت بسیار خوبی دارد که باید بهترین استفاده از این فرصت شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ستاد آزاد سازی زندانیان در نواحی و سپاه های شهرستانی تشکیل  شود و مسولین مربوطه در این زمینه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی گفت: اولویت  در آزاد سازی زندانیان آزادی زندانیان همان شهرستان است که باید بررسی و شناسایی و برآورد مبلغ محکومیت صورت گیرد.

سیستان و بلوچستان رتبه نخست گذشت شاکی در کشور را دارد

مدیرکل زندان های سیستان و بلوچستان نیز با تاکید بر اینکه  سال قبل ۹۹ نفر زندانی  از زندان ازاد شده اند گفت:  ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کل مبلغ بود که از محل های مختلف منابع جذب شد و این افراد از زندان آزاد شدند.

ناصر سلیمانی گفت: سیستان و بلوچستان رتبه اول کشوری در  گذشت شاکی را دارد و این نشانه مناعت طبع مردم این استان است.

سلیمانی بر ورود به آزاد سازی زندانیان جرایم عمد هم تاکید کرد و گفت: مشکل ما در زمینه جرائم عمد است  که به ناچار اتفاقاتی برای افراد رخ می دهد که باید در این زمینه هم ورود کرد داریم افرادی که پشیمان هستند با این دید که سرپرست یک خانواده در زندان است و مسول هستیم در قبال این خانواده ها و باید در این زمینه نیز تلاش های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/75005

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول