اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ساکنان جولان اشغالی: تا آزادی، به مبارزه با توطئه‌های صهیونیستی ادامه می‌دهیم

در سالگرد تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق جولان سوریه به اراضی اشغالی، شماری از ساکنان این منطقه، بر ادامه مبارزه با این رژیم تأکید کردند.

ساکنان جولان اشغالی: تا آزادی، به مبارزه با توطئه‌های صهیونیستی ادامه می‌دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ۳۹ سال از تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق جولان سوریه به اراضی اشغالی می‌گذرد، ولی ساکنان این منطقه، همچنان این رژیم را دشمن شماره یک خود می‌دانند.

ساکنان این منطقه به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که همچنان به مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی و طرح‌های توسعه‌طلبانه این رژیم در جولان ادامه خواهند داد.

این افراد تأکید کردند که تصمیم الحاق جولان به اراضی اشغالی، «نامشروع است، هیچ ارزش قانونی ندارد و واقعیت تاریخی و جغرافیایی آن را تغییر نخواهد داد؛ [حقیقتی] مبنی بر اینکه جولان، همچنان سوری-عربی باقی خواهد ماند».

«سلیمان المقت» پدر «صدقی المقت» که یکی از اسرای آزاد شده جولان است، گفت: «ساکنان جولان سیاست‌های شهرک‌سازی و توسعه‌طلبانه اشغالگر را رد کرده و آن را شکست داده‌اند... و به خاک و هویت خود، پایبند هستند».

«فرحان شعلان» فرماندار جولان هم به سانا گفت: «اسرائیل روی این حساب باز کرده که ساکنان جولان، باگذشت زمان، اشغالگری را فراموش کنند... ولی هر روز که می‌گذرد، مردم جولان به خاک خود پایبندتر شده و اصرار بیشتری به آزادسازی این منطقه و بازگشت به آغوش سوریه را دارند».

«حسن فخر الدین» که یکی از مبارزان روستای «جدل شمس» است، تأکید کرد که در مرکز این روستا می‌ایستد و پرچم سوریه را در دست می‌گیرد و مخالفت خود را با تصمیم اشغال جولان اعلام می‌کند.

فخرالدین با بیان اینکه، جولان بزودی به آغوش سوریه باز خواهد گشت، خاطرنشان کرد، ساکنان جولان با خداوند و کشور خود عهد بسته‌اند که این سرزمین را سوری-عربی نگه دارند و با خون و جان خود از آن دفاع کنند.

وی در پایان تأکید کرد، مخالفت ساکنان جولان با طرح نصب توربین‌های بادی در اراضی کشاورزی این منطقه و مقابله با آن، نشان داد که مردم این منطقه، به سوریه پایبند هستند.

رژیم صهیونیستی اخیرا قصد داشت ۵۲ توربین‌ بادی در جولان اشغالی نصب کند. این طرح بهانه‌ای برای مصادره بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی اهالی جولان اشغالی در روستاهای مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیه و مسعد و آواره ساختن مردم از اراضی و خانه‌هایشان بود که با مخالفت و مقاومت مردمی، باشکست مواجه شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول