اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

درآمد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای باید برای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی سرمایه بین نسلی هستند و باید به فرآورده تبدیل شده تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

درآمد واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای باید برای اجرای طرح‌های عمرانی استفاده شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 25 آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: تمام منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های سرمایه ای برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و ایجاد اشتغال و اجرای طرح‌های مطالعاتی اختصاص می‌دهد چرا که درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی سرمایه بین نسلی هستند و باید به فرآورده تبدیل شده تا ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی افزود: اگر این منابع صرف اجرای طرح‌های عمرانی شود، هم نسل کنونی و هم نسل آینده می‌توانند از آن استفاده کنند، بنابراین در شرایط کنونی تبدیل سرمایه به سرمایه دیگر ضرورت دارد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به پیشنهاد خدابخشی گفت: شما به عنوان یک متخصص که در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس فعالیت دارید می‌دانید که این کار با یک تصمیم قانونی قابل اجرا نیست بلکه باید در اصلاح ساختار بودجه لحاظ شود، بنابراین باید آن را در زمان بررسی بودجه 1400 و برنامه پنجساله هفتم توسعه دنبال کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول