اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

القدس العربی | چگونه ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، به تونس فشار می‌آورد؟

امارات عربی متحده به یک خواننده تونسی پول داده است تا با یک خواننده اسرائیلی، آهنگی مشترک تحت عنوان صلح همسایگان» اجرا کنند.

القدس العربی | چگونه ابوظبی برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، به تونس فشار می‌آورد؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نعمان الشعری» خواننده تونسی، با یک خواننده صهیونیستی، آهنگ «صلح همسایگان» را اجرا کرده است.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، این اقدام هنرمند تونسی سبب شده است که بسیاری در این کشور، خواستار محاکمه وی به سبب تلاش برای «عادی‌سازی» روابط با رژیم صهیونیستی شوند.

به گزارش این روزنامه، برخی از فعالان نیز تأکید دارند که این کار هنرمند مذکور، «طرح امارات» است که هدف آن، اعمال فشار به تونس برای عادی‌سازی روابط با صهیونیستهاست.

روزنامه «إسرائیل تتکلم بالعربیة» که وابسته به وزارت خارجه تل‌آویو است، فایل ویدئویی این ترانه را منتشر کرده و نوشته است: «موسیقی، پلی است که بین فرهنگها و ملتها، پیوند برقرار می‌کند».

این فایل ویدئویی، صحنه‌هایی از اراضی اشغالی فلسطین و برخی کشورهای عربی را نشان می‌دهد و خواستار، «مصالحه بین عرب‌ها و همسایگانشان» است.

القدس العربی در ادامه نوشت، این آهنگ، موجی از انزجار و محکومیت را در تونس به وجود آورده است. «المعز الحاج منصور» فعال سیاسی تونسی، در صفحه شخصی خود در فیسبوک، به این اقدام، اعتراض کرد.

منصور با نوشته‌ای تحت عنوان، «عادی‌سازی در ازای پول: پولهای اسرائیل؛ عرصه هنری تونس را در می‌نوردد»، به این مسئله پرداخت و تأکید کرد، نعمان الشعری که خود را موسیقیدان و خواننده می‌داند، عادی‌سازی با اسرائیل را عنلی کرد.

وی تصریح کرد، این نخستین همکاری هنری اسرائیلی-تونسی است که با حمایت جمعیت «شورای همکاری عربی برای همکاری منطقه‌ای» صورت گرفته است. این جمعیت، تحت حمایت مالی «دنیس راس» صهیونیست قرار دارد و امارات و رژیم صهیونیستی هم از این نهاد حمایت مالی می‌کنند.

این فعال تونسی این سؤال را مطرح کرد: «آیا نعمان الشعری، به خاطر صلح، این آهنگ را با یک خواننده اسرائیلی اجرا کرده است؟ یا برای به دست آوردن پول؟. آیا دادستانی و دیوان محاسبات، نمی‌توانند معاملات مالی الشمری را بررسی کنند».

منصور در پایان خاطر نشان کرد: «پشت پرده از اعطای پولهای بزرگ توسط امارات و اسرائیل به شخصیتهای تونسی حکایت دارد که هدف آنها، حمایت از طرح معامله قرن در تونس و سوق دادن دولت ورشکسته تونس به سمت پذیرش دیکته‌های سیاست آمریکا و پذیرش عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است».

این اقدامات امارات در حالی صورت می‌گیرد که پس از امضای توافق این کشور و بحرین با رژیم صهیونیستی، در پایتخت تونس، تظاهرات مردمی گسترده‌ای برای اعلام انزجار نسبت به این توافقات ننگین برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهایی خیانت رژیم‌های امارات و بحرین به امت عربی را محکوم کرده و بر حمایت از مسئله فلسطین تاکید کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول