اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

صنعاء تحریم آمریکا علیه سفیر ایران در یمن را محکوم کرد

دولت نجات ملی یمن با صدور بیانیه‌ای سیاست‌ها و مواضع خصمانه آمریکا علیه دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل را محکوم کرد.

صنعاء تحریم آمریکا علیه سفیر ایران در یمن را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن در بیانیه‌ای تحریم آمریکا علیه «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن را محکوم کرد و آن را نشانه ورشکستگی دولت آمریکا برشمرد.

در این بیانیه آمده است که مواضع آمریکا در حقیقت بیانگر بحران اخلاقی عمیق است که دولت این کشور با آن مواجه است و نیز بیانگر ورشکستگی آمریکا در نتیجه سیاست‌های شکست‌خورده و حمایت دائمی آن از رژیم‌ها و سازمان‌های فاسد و ظالم است.

طبق گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، در بیانیه مذکور آمده است: «سفیر ایران در یمن نماینده کشورش است و طبق عرف دیپلماتیک و در چارچوب تعهدات دقیق و احترام مطبق به جمهوری یمن، مأموریتش را انجام می‌دهد».

در این بیانیه همچنین آمده است که سفیر آمریکا نماینده دولتی است که در میان مردم یمن منفور و مردود است چرا که دولت آمریکا بیش از آنکه نماینده مردم آن باشد نماینده شبکه گسترده‌ای از قاتلانی است که فجیع‌ترین جنایت‌ها را علیه کودکان و زنان یمنی مرتکب شده‌اند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن همچنین تأکید کرد که سفیر ایران و بقیه دیپلمات‌ها و فعالان امور انساندوستانه در یمن، مهمانان یمن و ملت آن هستند و هر گونه تعرض به مهمانان یمن احساسات یمنی‌ها را جریحه‌دار می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول