اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی-عربی برای تجزیه عراق

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره برنامه آمریکایی-عربی برای بازگشت طائفه‌گری به عراق و احیای طرح قدیمی تجزیه این کشور هشدار داد.

هشدار نماینده عراقی درباره برنامه آمریکایی-عربی برای تجزیه عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کریم علیوی المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره طرح آمریکا و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بازگشت طائفه‌گری جدید به کشور هشدار داد و گفت که آمریکا به دنبال احیای طرح تجزیه عراق است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا، برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز سیاستمداراتی که با آنها در ارتباط هستند، تلاش دارند تا بار دیگر طرح تجزیه عراق به سه کشور کوچکتر را احیا کنند.

این نماینده عراقی گفت: تحرکات و فراخوان‌هایی سری در سطح داخلی و خارجی برای احیای ایده ایجاد چند اقلیم با هدف تسهیل امکان بازگشت طائفه‌گری و تروریسم وجود دارد. نیروهای ملی سنی و کُردی مخالف تجزیه عراق به سه کشور کوچک هستند و طرح‌های آمریکایی در عراق را رد می‌کنند.

این در حالی است که در انتخابات اخیر آمریکا، «جو بایدن» صاحب نظریه تجزیه عراق به سه اقلیم کردی، سنی و شیعی که اشراف ویژه‌ای بر روی پرونده عراق دارد و روابط نزدیکی با برخی سیاستمداران عراقی دارد، به قدرت رسیده است و تحلیل‌گران بر این باورند که وی در نهایت به بهانه‌های مختلف این پروژه قدیمی را احیا و با بازبینی در برخی بخشهایش، آن را اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول