اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

حمایت از 4500 خانوار کرمانی در طرح شهید سلیمانی

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای طرح سپهبد شهید قاسم سلیمانی که از اوایل آذرماه برای مهار کرونا آغاز شده تاکنون، 4 هزار و 549 خانوار در استان کرمان حمایت شدند و در این راستا 2 هزار و 599 بسته معیشتی توزیع شده است.

حمایت از 4500 خانوار کرمانی در طرح شهید سلیمانی

سرهنگ جواد جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان در تشریح بخشی از اقدامات کمیته حمایت طرح سپهبد شهید سلیمانی در استان اظهار کرد: این طرح به‌منظور پیشگیری و قطع زنجیره کرونا بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان منعقد شده و پیرو آن دستور کار و برنامه‌ها در قالب کمیته‌های مختلف در حال اجراست؛ یکی از این کمیته‌ها، کمیته حمایتی و معیشتی است که دبیری آن بر عهده بسیج سازندگی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: در راستای طرح سپهبد شهید سلیمانی که از اوایل آذرماه در استان آغاز شده تا 24 آذرماه، تعداد خانوارهای حمایت‌شده 4 هزار و 549 خانوار است و در این راستا 2 هزار و 599 بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند که تیم‌های نظارتی، بهداشتی و حمایتی معرفی کردند، توزیع شده، همچنین 12 هزار و 728 ماسک و 2 هزار 138 لیتر محلول ضد عفونی را در سطح استان توزیع کردیم.

وی عنوان کرد: در مجموع سبد خانوار، یک‌هزار و 200 پرس غذای گرم، 90 کیلوگرم گوشت نذری، 155 کیسه آرد و 200 قرص نان گرم در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده، همچنین در زمینه تأمین کفش، هزینه دارو، شیرخشک و تأمین 42 کپسول اکسیژن برای خانواده‌های مبتلا به کرونا با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی بسیج اقدام شده است.

جلالی تصریح کرد: این طرح همچنان با قوت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، سپاه ثارالله، هلال‌احمر، آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و سایر نهادها در حال انجام است و امیدواریم با سعی و تلاش و توکل به خدا شاهد قطع زنجیره کرونا باشیم.

وی اظهار کرد: گروه‌های جهادی ما در دو بخش؛ یک گروه‌های جهادی تخصصی که در خدمت بهداشت و درمان هستند و بخش دیگر، گروه‌های جهادی طلاب در بخش بیمارستان‌ها و در بحث تدفین بیماران کرونا همکاری دارند و یک بخش از گروه‌های جهادی نیز در بستر پایگاه‌های بسیج محلات شهرستان‌ها و مرکز استان خدمات حمایتی و کمک‌هایی که نیاز است را تأمین می‌کنند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از تخصصی کردن گروه‌های جهادی و آموزش‌های مربوطه یاد کرد و گفت: به بخشی از گروه‌های جهادی که در بیمارستان‌ها همکاری دارند آموزش‌های مقدماتی لازم داده می‌شود که بتوانند بخشی از فشار کاری را از روی دوش کادر درمان کم کنند و آموزش‌هایی هم که در بحث کمک به بیماران کرونایی لازم است، تیم‌های بهداشتی و نظارتی ما به بسیجیان جهادگر که از پایگاه‌های بسیج محلات مختلف شهرها هستند، ارائه می‌دهند.

جلالی خاطرنشان کرد: طرح سپهبد شهید سلیمانی با قوت ادامه دارد و از همه مردم تقاضا داریم نهایت همکاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را داشته باشند، چرا که اگر مشارکت مردم را به‌صورت فعال نداشته باشیم موفقیت این طرح به صورت صد درصد حاصل نخواهد شد.

انتهای پیام/80016/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول