اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

کاهش تلفات جاده‌ای در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی از کاهش تلفات جاده‌ای در استان خبر داد و گفت: از سال ۹۶ تاکنون بیش از ۱۱ درصد تلفات جاده‌ای در خراسان شمالی کاهش‌یافته است.

کاهش تلفات جاده‌ای در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد جعفر شهامت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به آخرین وضعیت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۷ درصد ناوگان مسافری استان در شرایط فرسوده به سر می‌برد که از این میزان وسیله نقلیه مینی‌بوس بالغ‌بر ۳۹ درصد جابجایی مسافران را بر عهده دارد و بیشترین میزان فرسودگی را دارا هستند.

 

وی همچنین با اشاره به وضعیت جاده‌های استان گفت: از مجموع راه‌های استان، ۳ درصد شامل ۱۹۹ کیلومتر بزرگراه، ۴ هزار و ۶۵۳ کیلومتری راه روستایی با ۴۶ درصد آسفالت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی وضعیت ۴۲ درصد راه‌های استان را خاکی ارزیابی کرد و گفت: ۹۶ نقطه پرحادثه در جاده‌ها شناسایی‌شده که ۱۹ نقطه رفع نقص شده و تا پایان سال نیز ۱۴ نقطه دیگر رفع مشکل می‌شوند.

وی از کاهش تلفات جاده‌ای نیز خبر داد و افزود: ۱۱ درصد تلفات جاده‌ای در استان نسبت به مدت مشابه ۸ ماهه سال گذشته کاهش داشته و تلفات به ثبت رسیده در سال گذشته ۱۹۳ مورد بوده است.

شهامت فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل استان را ازجمله مشکلات ترددی در خراسان شمالی برشمرد و گفت: ۷۴۰ دستگاه ناوگان فرسوده حمل‌ونقل در استان دچار فرسودگی شده که این میزان ۱۸ درصد کل ناوگان استانی را شامل می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح کنترل میانگین سرعت در جاده‌های خراسان شمالی طی شش ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: در این طرح دوربین‌های کنترل سرعت جاده‌ای میانگین سرعت حرکت خودروها را محاسبه می‌کنند و سرعت درمجموع مسیر محاسبه‌شده و در صورت تخلف اعمال قانون می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: ۴۷ دستگاه تردد شمار، ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۲۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در استان فعال است.

شهامت در انتها از عقب‌ماندگی ۱۰ درصدی راه‌های روستایی استان نسبت به کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۲۶ روستای سخت گذر استان، ۱۳ روستا فاقد مسیر دسترسی مشخص بوده و از راه ارتباطی آن از میان بستر رودخانه‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول