اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

از کاهش قربانیان سوانح تا فرجام جاده‌های نیمه‌تمام!

بررسی وضع جاده‌ها و میزان سوانح رانندگی در استان سمنان ضرورتی همیشگی است؛ طبق گفته مسؤولان، شمار جانباختگان سوانح رانندگی در این استان، ۲۸ درصد کاهش یافته اما سمنان همچنان درگیر جاده های نیمه‌تمام است.

از کاهش قربانیان سوانح تا فرجام جاده‌های نیمه‌تمام!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، یکی از مسائلی که همواره موردتوجه مردم و مسؤولان قرار دارد، لزوم رسیدگی به وضع جاده‌ها و راه‌های استان سمنان و میزان تصادفات و سوانح رانندگی است.

تکمیل راه‌ها و جاده‌های نیمه‌تمام استان سمنان یکی از خواسته‌های به‌حق مردم است که تا حد زیادی از میزان بروز تصادفات می‌کاهد و امیدواریم که مسؤولان هر چه زودتر تکمیل محورهای این استان ازجمله جاده فیروزکوه- سمنان، جاده شاهرود- آزادشهر و ... را به سرانجام برسانند.

علاوه بر این با توجه به در پیش بودن زمستان و بارش برف، باران و کولاک و جاری شدن سیلاب‌ها، آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کمک به مردم و در راه‌ماندگان نیز باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد.

دستگاه‌های اجرایی آمادگی مقابله با بحران را داشته باشند

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در این زمینه می‌گوید: به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان به‌منظور جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از بارش برف و کولاک شدید و جاری شدن سیلاب و کمک به در راه‌ماندگان و اقشار مردم دستور آماده‌باش داد.

وی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی سازمان هواشناسی، فصل پربارشی را در زمستان امسال پیش رو خواهیم داشت و دستگاه‌های امدادی، نظارتی و اجرائی از هم‌اکنون آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اگر در مقابله با بحران و در زمان وقوع بلایای طبیعی احتمالی در سال جاری، تجربیات منفی سال گذشته تکرار شود؛ به‌طور قطع مشکل مدیریتی وجود دارد و با دستگاه اجرایی متخلف برخورد می‌شود.

رایزنی‌ برای جذب اعتبار تکمیل جاده فیروزکوه- سمنان 

فخری تأکید کرد: رایزنی‌هایی با کارشناسان نهاد ریاست جمهوری برای جذب اعتبار تکمیل جاده فیروزکوه- سمنان انجام شد و امیدواریم این طرح مهم عمرانی استان به‌طور کامل به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در بحث تکمیل جاده شاهرود- آزادشهر هم پیگیری و تلاش‌ها ادامه دارد و تکمیل این طرح در ابعاد مختلف برای توسعه استان سمنان مؤثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اقدامات امدادی در گردنه آهوان و دیگر نقاط برف‌گیر استان در دستور کار باشد و اجرای طرح‌های پشتیبانی برای خدمات‌رسانی به در راه ماندگان ناشی از وقوع برف و کولاک پیگیری شود.

فخری افزود: کارکنان خدوم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان  به‌حق شبانه‌روزی در حال خدمت به مردم هستند.

وی عنوان کرد: کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان بسیار ارزنده و درخشان است و در کنار شیوع کرونا ویروس و کم شدن ترددها، اما اقدام پلیس‌راه در کاهش تلفات جاده‌ای در سال جاری در استان قابل‌توجه است.

کاهش ۲۸ درصدی جانباختگان سوانح رانندگی در استان سمنان

تقی کبیری، رئیس پلیس‌راه استان سمنان نیز بیان کرد: از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر سال ۹۸، ۲۲۵ نفر در جاده‌های استان سمنان به دلیل سوانح رانندگی جان باختند که این رقم برای مدت مشابه سال جاری ۱۹۹ مورد است.

وی افزود: بر اساس آمار، میزان جان‌باختگان سوانح رانندگی از ابتدای فروردین ۹۹ تا ۲۴ آذر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: دو هزار و ۱۳۷ نفر به دلیل سوانح رانندگی از فروردین تا ۲۴ آذر ۹۸ در جاده‌های استان سمنان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۷ درصد کاهش به یک هزار و ۵۶۰ مورد رسید.

اجرای طرح زمستانه پلیس‌راه در استان سمنان

کبیری افزود: طرح زمستانه پلیس‌راه استان سمنان از ۲۰ آذرماه آغاز شده و تا ۲۰ اسفندماه ۹۹ ادامه خواهد داشت و دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی در این طرح آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تأمین تغذیه خشک برای در راه‌ماندگان ناشی از برف و کولاک در دستور کار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و جمعیت هلال‌احمر استان سمنان باشد.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: برای خودروهای نقلیه سنگین بعد از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف و کولاک، بارنامه صادر نشود.

کبیری اظهار کرد: اعمال قانون در راه‌های فرعی استان سمنان و نظارت‌های نامحسوس در این بخش از ابتدای فروردین تا ۲۴ آذر ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۴ و ۵۳ درصد افزایش داشته است.

خدمات‌رسانی به در راه‌ماندگان جاده‌ای در دستور کار باشد

ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز گفت: با توجه به احتمال در انتظار بودن ماه‌های پربارش، از هم‌اکنون دستگاه‌های خدمات‌رسان، امدادی و اجرایی برای امداد به‌موقع به در راه‌ماندگان و برای مقابله با خسارت‌های احتمالی آماده باشند.

وی افزود: باتوجه به اینکه عشایر استان سمنان برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های سبک به‌صورت مستمر در جاده‌های فرعی در حال تردد هستند، حضور به‌موقع عوامل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در این جاده‌ها در زمان برف و کولاک احتمالی، در اولویت باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: در کنار توجه ویژه به جاده‌های اصلی استان برای خدمات‌رسانی مطلوب به هم‌وطنان، خدمات‌رسانی به در راه‌ماندگان جاده‌های فرعی در زمان وقوع بلایای طبیعی در دستور کار باشد.

رئیسیان اظهار کرد: هماهنگی دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان با اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان با توجه به در پیش بودن فصل زمستان و احتمال بارش برف و کولاک و جاری شدت سیلاب روزافزون افزایش یابد.

تجربیات منفی گذشته تکرار نشود

به هر حال، آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی بر اثر بارش‌ها دغدغه این روزها است که امیدواریم تجربیات منفی گذشته تکرار نشود و دستگاه‌ها با آمادگی کامل به استقبال فصل زمستان بروند.

 تکمیل جاده‌های نیمه‌تمام نیز به توسعه استان سمنان کمک زیادی می‌کند که طبق گفته مسؤولان در حال پیگیری است و امید داریم که هرچه زودتر به اتمام برسد. 

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول