اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پل‌های استان شناسنامه‌دار می‌شوند/47 روستای استان در معرض خطر است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از طرح تهیه شناسنامه فنی پل‌ها به منظور مدیریت یکپارچه و تصمیم‌گیری سریع با هدف جلوگیری و کاهش خسارت ناشی از وقوع حوادث و بحران در استان خبر داد.

پل‌های استان شناسنامه‌دار می‌شوند/47 روستای استان در معرض خطر است

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از طرح تهیه شناسنامه فنی پل‌ها به منظور مدیریت یکپارچه و تصمیم‌گیری سریع با هدف جلوگیری و کاهش خسارت ناشی از وقوع حوادث و بحران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این طرح با تلاش آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس این طرح اطلاعات، نقایص و تصاویر کلیه پل‌های موجود در استان در سامانه طراحی شده بارگذاری و به روزرسانی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با پیشرفت 20 درصدی در استان همراه است.

وجود 47 روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری

مقصودی در ادامه با اشاره به مقاوم‌سازی روستاها توسط مجموعه بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: روستاها یکی از کانون‌های بحران است و علی‌رغم مقاوم‌سازی 50 درصدی روستاها، تعداد 47 روستای استان در معرض خطر هستند.

وی گفت: مطالعات جابجایی این روستاها صورت گرفته و موارد حل مشکلات اجتماعی و تأمین مکان مورد نیاز نیز به فرمانداری شهرستان‌ها اعلام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، پیگیری تخصیص اعتبار لازم به منظور راه‌اندازی سامانه هشدار سریع سیل در استان را ضروری دانست و گفت: ایجاد وحدت رویه و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان در حوزه مدیریت بحران نیازمند یکپارچگی و هماهنگی کامل اعضای کمیته مدیریت بحران مجموعه راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول