اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روابط پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلیس

رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی ازبکستان و انگلستان در نشستی ویدئویی چشم‌انداز همکاری‌های پارلمانی را بررسی کردند.

روابط پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و انگلیس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «صادق صفایف» معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان با «اندریو بریدژین» رئیس گروه پارلمانی انگلیس در نشست ویدئویی چشم انداز همکاری‌های بین پارلمانی را بررسی کردند.

در این نشست ویدئویی گروه‌های دوستی بین پارلمانی ازبکستان و انگلستان چگونگی و چشم انداز همکاری‌های بین پارلمانی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، تحکیم روابط دو کشور پس از «برگزیت» و همچنین پس از پاندمی بررسی شد.

طرفین در مورد تشدید روابط، تحکیم همکاری‌های متقابل دو کشور در چارچوب سازمان ملل متحد، اتحادیه بین پارلمانی و مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا تبادل نظر کردند.

همچنین بر اهمیت توسعه روابط با هدف اجرایی ابتکارات« شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید شد.

طرفین همچنین در مورد اقدامات در دست انجام در دو کشور در مقابله با پاندمی کروناویروس، کاهش پیامدهای آن به اقتصاد و زندگی اجتماعی دو کشور تبادل نظر کردند.

نمایندگان پارلمان انگلستان از دستاوردهای ازبکستان در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استقبال و برای تلاش‌های در دست انجام میرضیایف مبنی بر تحکیم صلح و ثبات در آسیای مرکزی ارزش زیادی قایل شدند.

طرفین در پایان این نشست ویدئویی در مورد برگزاری منظم دیدارها با هدف تحکیم روابط بین پارلمانی دو کشور به توافق رسیدند.  

هم‌اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران انگلیسی در زمینه‌های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می‌کنند. 

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول