اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مذاکره شهرداری شازند با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای اجرای ۷ طرح عمرانی

شهردار شازند می‌گوید: ساخت فرهنگسرا، مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی و پروژه دریاچه از جمله پروژه‌های شهر شازند بوده و در مورد ۷ پروژه نیز با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال مذاکره و هماهنگی هستیم.

مذاکره شهرداری شازند با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) برای اجرای ۷ طرح عمرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) از سال ۶۸ بر مبنای اصل ۱۴۷ قانون اساسی تشکیل شد که در این مدت نیز در زمینه شتاب در اجرای پروژه‌های عمرانی نقش ویژه‌ای داشته است.

در اکثر پروژه‌های بزرگ و مهم کشور حضور پررنگ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) که زیرمجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شده، مشهود است.

نیروی انسانی متخصص، امکانات و تجهیزات پیشرفته سبب شده تا قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) آمادگی کامل در انجام پروژه‌های مهم را داشته و با رعایت استانداردهای نوین در حداقل زمان مراحل اجرایی پروژه‌ها را تکمیل کند.

به گفته مسئولان، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در استان مرکزی ۱۱ پروژه‌ مهم را به سرانجام رسانده و تعدادی نیز در دست اقدام دارد؛ شهرستان شازند نیز از برکات و توانمندی‌ این قرارگاه بی‌بهره نمانده و مقرر شده تا در مورد چند پروژه مهم در این شهرستان با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) مذاکره و تفاهم شود.

 

 

بهمن ادریس‌پور شهردار شازند در این مورد گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از ظرفیت ویژه‌ای در زمینه اجرای به‌موقع و اصولی پروژه‌ها برخوردار بوده که در سطح استان مرکزی نیز طرح‌های متعددی اجرایی کرده است.

وی بیان کرد: با بررسی و نیازسنجی مدیریت شهری شهرستان شازند مقرر شد تا در مورد اجرای تعدادی پروژه‌ اساسی و مهم با استفاده از توانمندی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مذاکره صورت گیرد.

شهردار شازند افزود: ساخت فرهنگسرا، مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی و پروژه دریاچه از جمله پروژه‌های شهر شازند بوده و در مورد ۷ پروژه با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حال مذاکره و هماهنگی هستیم.

ادریس پور خاطرنشان کرد: مبلغ برآوردی به‌منظور اجرای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با توانمندی بالای متخصصان قرارگاه سازندگی در کمترین زمان به بهره‌برداری برسد.

قاسم کلیایی رئیس شورای اسلامی شهر شازند نیز در مورد ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) به پروژه‌های شهر شازند معتقد است باید از این ظرفیت استفاده مطلوبی صورت گیرد.

وی بیان کرد: طی نشست اولیه با مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مقرر شده با مشارکت شهرداری شازند تعدادی از پروژه‌های عمرانی به این مجموعه واگذار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شازند گفت: مذاکره اولیه صورت گرفته و زمان نشست‌های آینده منظور ایجاد تفاهم‌نامه و انعقاد قرارداد نهایی در دست بررسی است.

 

کلیایی گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از تملک‌‌های شهرداری به عنوان تضمین اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده و امیدواریم قرارداد نهایی تا ماه آینده به امضا برسد.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی شهر شازند در بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۰ اهتمام ویژه برای صرف پروژه‌های اساسی خواهد داشت تا شاهد توسعه پایدار شهری در عرصه‌های مختلف باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شازند تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر شازند بافت قدیمی داشته، نوسازی و ایجاد زیرساخت‌ها در دستور کار بوده تا علاوه بر تغییرات اساسی در سیمای شهر در زمینه جذب گردشگر نیز اثرگذار باشد.

کلیایی خاطرنشان کرد: ظرفیت گردشگری دریاچه قلعه کوکبیه که بزرگترین دریاچه‌ استان و یکی از دریاچه‌های جذاب در کشور بوده، مغفول مانده که نیازمند توجه جدی است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول