اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

27 روستای البرز به اینترنت پرسرعت موبایل متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز با بیان اینکه فقط 800 نفر از مردم روستاهای البرز دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: طی سه ماه گذشته 27 روستا در البرز به اینترنت پرسرعت متصل شد و 6 روستای باقیمانده تا پایان سال متصل خواهند شد.

27 روستای البرز به اینترنت پرسرعت موبایل متصل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سودابه رادفرد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران که به دلیل شیوع بیماری کرونا در بستر مجازی صورت گرفت، با اشاره به تاکیدات جدی وزیر ارتباطات در خصوص عدالت ارتباطی و پوشش روستایی، گفت: با توجه به نیاز حداکثری مردم به اینترنت به ویژه دانش آموزان و معلمان، در این برهه از زمان در راستای گسترش فعالیت‌های شبکه ملی اطلاعات در روستاهای البرز اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حوزه افزود: ظرف سه ماه گذشته، ۲۷روستای ابهرک، اسفاران، اسکان، امیرنان، انگه، اوچان، اهوارک، ایپک، بریان چال، جارو،خوران، خورانک، دروان، دیزان، سنج، سیبستان، سی رود، شلنک، عرب اباد، قره ترپاق، کوجیران، کش، گته ده،مهران، میر و نشت رود به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پر سرعت موبایل متصل شدند.

به گفته این مقام مسؤول برای این ارتقا وضعیت سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیون ریال توسط اپراتورهای ایرانسل و همراه اول و بودجه دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شد. 

رادفرد ادامه داد: در حال حاضر فقط دو صدم درصد جمعیت استان یعنی حدود ۸۰۰ نفر فاقد پوشش اینترنت پر سرعت موبایل هستند و این جمعیت ساکنین ۶ روستای تکیه اغشت، قوزلو، گسیل، کهنه‌ده، وارنگه رود و وامکوه هستند که تا پایان سال و بهره گیری از بودجه دولتی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول