اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

جلوی افتتاح ویترینی را بگیرید

عدم خط دهی موبایل در اعماق زمین و نبود ایمنی در مترو تبریز، مسافران ایستگاه‌های انتهایی خط یک را به تونلی هدایت می‌کند که دست پخت عوامل و مسوولان شهری است. چه کسی پاسخگوی سوال‌های شهروندان تبریز برای این افتتاح عجولانه است؟

جلوی افتتاح ویترینی را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی محکم روی حرفش  هست. او اعلام می‌کند: شرط لازم و قطعی برای افتتاح آزادراه تبریز- سهند رعایت اصول ایمنی راهداری و راهنمایی و رانندگی است.

موسی خلیل‌اللهی به منظور حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع هر گونه جرم احتمالی در این مسیر، تنها به شرط رعایت شاخص‌های احداث آزادراه و مسائل ایمنی، اجازه افتتاح آزادراه تبریز- سهند داده خواهد شد.

قرار است، رئیس جمهور به صورت تصویری چندین پروژه را همزمان در شهرهای مختلف افتتاح کند و یکی از این طرح‌ها می‌توانست، آزادراه تبریز- سهند باشد که گویا هنوز مجوزهای لازم برای افتتاح را نگرفته است و به جای توضیح نماینده دولت یعنی شخص آقای استاندار و فرماندار در تبریز بخش خصوصی عهده‌دار عذرخواهی شده است!

اسماعیل برزگر، مجری طرح و سرمایه‌گذار اتوبان تبریز- سهند در این باره به خبرنگاران گفته است: پروژه ۲۰ کیلومتر و در مسیر پروژه کوهستانی می‌باشد و ابنیه‌های خاصی دارد. مدت قرار داد این پروژه ۲۱ ماه بوده ولی بودجه، اساس مهمی برای تکمیل آن بود. نکات ایمنی و حفاظت و استانداردها در این آزادراه رعایت شده و عده‌ای نسبت به آن هجمه وارد نکنند و بابت تاخیر در افتتاح از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

مشکلات هر چه باشد، باعث و بانی عدم افتتاح این پروژه 12 ساله است و رعایت نکات ایمنی لازم و اساس هر پروژه عمرانی است که با جان و مال مردم ارتباط مستیمی دارد.

حال بر می‌گردیم به اتفاق مروری کنیم بر افتتاحی غیرایمن و عجولانه‌ای در کلان‌شهر تبریز که به‌خاطر روز افتتاح‌های آقای رئیس جمهور لازم است، دادستان تبریز دوباره دست به‌کار شود و از احتمال بروز یک حادثه جلوگیری کند.

 فاز سوم خط یک تبریز فاقد سیستم ایمنی است سیستمی حفاظت اتوماتیک قطار (atp) در مراکز کنترل و طول خطوط  کنترل و ایمنی کامل حرکت قطارها را تضمین می‌کند. این سیستم با استفاده از اطلاعاتی که در طول مسیر از طریق ریل هادی به آن ارسال می‌گردد، قادر است قطار را به‌طور ایمن در مسیر هدایت کرده و از هر گونه خطر احتمالی اعم از شکستگی ریل، حضور قطاری دیگر در مسیر فاصله تا ایستگاه و کنترل سرعت مجاز و غیرمجاز، اپراتورهای مرکز فرمان و قطار را باخبر می‌سازد. 

خط یک مترو تبریز سال‌هاست در دست ساخت است و فعلا برای تکمیل نهایی آن زمان مشخصی در دست نیست. هیچ بهانه‌ای هم  نمی‌تواند مسوولان و شهردار تبریز را مجاز به افتتاح پروژه‌ای کند که مستقیما با جان شهروندان در ارتباط است.

این افتتاح حتی اگر اسمش افتتاح ایستگاه‌های ناقص و بدون پله‌برقی هم باشد، سری افتتاح‌های در دست آقای رئیس جمهور هم توجیهی نخواهد شد تا فاز سوم بدون سیستم سگینالینگ، atp و نقص  سیستم افتتاح شود.

آیا رزومه دادن به رئیس جمهور توسط مسوولان استانی باید بدون در نظر گرفتن ایمنی شهروندان در مترو تبریز باشد؟ اگر در خط یک مترو تبریز آتش‌سوزی اتفاق بیفتد به‌خاطر عدم نبود سیستم تهویه کدام یک از رزومه‌داران مسوولیت آن را قبول خواهند کرد؟ گویا به غیر از فاز اول خط یک که سیستم تهویه آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است فاز 2 و 3 کلا فاقد سیستم تهویه هستند. عمق زیاد تا حدود 25 متر و نبود پله‌برقی در جای جای برخی ایستگاه‌های نمادین این افتتاح را می‌تواند به افتضاح بکشاند!

رزومه دادن و فعالیت در بخش عمران شهری کار بسیار خوبی است اما نه بدین شکل، جالب است بدانید، پروژه‌ای که قرار است به دستور تصویری آقای رئیس جمهور افتتاح شود یک بار توسط رئیس دفترش افتتاح شده است. چهار ایستگاه قرار است به بهره‌برداری برسند و همه می‌دانیم که افتتاح ایستگاه بدون توقف قطار بی‌معنی است، پس افتتاح خط یک در نبود سیستم ایمنی و ایستگاه‌های ناقص اقدامی چالش‌برانگیز است.

چهار ایستگاه  به جز ایستگاه میدان قطب، با تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده افتتاح شده‌اند! ایستگاه‌های مذکور سال قبل توسط واعظی مسوول دفتر رئیس جمهور، به صورت رسمی به افتتاح رسیده است. 

عدم خط‌دهی موبایل در اعماق زمین و نبود ایمنی در مترو تبریز، مسافران ایستگاه‌های انتهایی خط یک را به تونلی هدایت می‌کند که دست‌پخت عوامل و مسوولان شهری است. چه کسی پاسخگوی سوال‌های شهروندان تبریز برای این  افتتاح عجولانه است؟ وجدان کدام مسوول به راحتی به خطر انداختن جان شهروندان را پذیراست؟ آیا ما در قبال آنچه برای مردم انجام می‌دهیم مسوول نیستیم؟!  ویترین کدام مسوول شهری این افتتاح را نیازمند است؟!

انتهای پیام/60002/س/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول