اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس مسائل راهبردی آمریکا: کودتای ترامپ شکست خورد

یکی از کارشناسان مسائل راهبردی حزب جمهوری‌خواه با پیوستن به حزب دموکرات گفت، تلاش رئیس جمهور آمریکا برای تغییر نتیجه انتخابات کودتایی شکست خورده بود اما احتمال کودتای دوم وجود دارد.

کارشناس مسائل راهبردی آمریکا: کودتای ترامپ شکست خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «استیو اشمیت» کارشناس مسائل راهبردی آمریکا روز سه‌شنبه گفت، کودتای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای باقی ماندن در قدرت شکست خورد اما کودتای دوم در راه است.

به نوشته روزنامه «ایندنیپندنت»، اشمیت که از بنیان‌گذاران ائتلاف جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ موسوم به «پروژه لینکلن» است در مصاحبه‌ای گفت: «تلاش ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات، کودتایی شکست خورده بود».

اشمیت که روز گذشته پس از قریب به سی سال عضویت در حرب جمهوری‌خواه به حزب دموکرات آمریکا پیوست در ادامه هشدار داد: «در بسیاری از کشورها با شکست کودتای ناموفق اول، کودتای دوم را شاهد هستید».

این استراتژیست سابق حزب جمهوری‌خواه با انتقاد از تلاش هجده دادستان ایالتی برای تغییر نتیجه انتخابات از طریق دیوان عالی آمریکا گفت:‌ «ایمان و اعتقاد به دموکراسی آمریکایی به‌صورت از پیش برنامه‌ریزی شده و عامدانه توسط دونالد ترامپ مسموم شد و این اقدام با امضای یک دادخواست بی‌ارزش توسط ۱۲۶ عضو مجلس نمایندگان و ۱۸ دادستان جمهوری‌خواه به بیشترین حد رسید که در اصل اعلامیه انکار دموکراسی آمریکایی بود».

اشمیت افزود:‌ «این یک اقدام قانونی نبود بلکه اعلامیه‌ای سیاسی بود و آن‌ها از این طریق به سنت دموکراسی آمریکایی پشت کردند. باید این را درک کنیم».

وی با اشاره به درگیری‌های چند روز پیش حامیان و مخالفان ترامپ در پایتخت آمریکا گفت: «در بحث‌های سیاسی، طرف دموکراسی‌خواه هرگز نباید انتخابات را به طرف تمامیت‌خواه ببازد زیرا پس از آن دیگر هرگز انتخاباتی وجود نخواهد داشت».

علی‌رغم تلاش ترامپ و اطرافیانش برای به کرسی نشاندن ادعای تقلب در انتخابات و تنظیم حدود شصت پرونده شکایت در این خصوص، روز ‌سه‌شنبه مجمع گزینندگان آمریکا «جو بایدن» رقیب دموکرات او را رئیس جمهور منتخب اعلام کرد.

با این حال اندکی پیش از تأیید پیروزی بایدن در انتخابات، ترامپ با اشاره به اینکه مبارزه هنوز تمام نشده است تهدید کرد تمام اسناد محرمانه را افشا می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول