اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نقش دانشگاه‌ها در حوزه اجرایی بیشتر شود/ پژوهش‌های دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند

استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر افزایش نقش دانشگاه در حوزه اجرایی، گفت: باید بخش‌های اجرایی و خدماتی را تقاضامحور و دانشگاه‌ها را مأموریت‌گرا کنیم.

نقش دانشگاه‌ها در حوزه اجرایی بیشتر شود/ پژوهش‌های دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: هرچند رسالت دانشگاه‌ها، تولید علم و پژوهش‌های علمی است، اما نقش دانشگاه در دنیای امروز تفاوت کرده و به سمت تلفیق علم و عمل پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه کشور ما در تولید علم پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: در بحث فناوری باید کارهای بیشتری صورت گیرد و بتوانیم علم تولید شده را به ثروت و محصول تبدیل کنیم.
 
پورمحمدی خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در این زمینه در کشور و استان شروع شده و شاهد موفقیت‌های خوبی در قالب جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فناوری هستیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به مزیت‌های استان در حوزه صنعت و تولید اشاره کرد و گفت: در کنار این مزیت‌ها، آذربایجان‌شرقی یک استان دانشگاهی است و باید نقش دانشگاه در حوزه‌های مختلف اجرایی و خدماتی افزایش یابد.
 
وی با تأکید بر اینکه ارتباط بخش صنعت و تولید با دانشگاه باید بیشتر شود، افزود: باید تلاش کنیم تا بخش‌های اجرایی، تقاضامحور و دانشگاه‌ها مأموریت‌گرا شوند.
 
پورمحمدی همچنین توجه به مسائل و مشکلات جامعه را در پژوهش‌های علمی و دانشگاهی مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: پژوهش‌های علمی باید دردی از دردهای جامعه را حل ‌و فصل کنند که برای این کار باید ارتباط دانشگاه با جامعه افزایش یابد.
 
وی تأکید کرد: به عنوان مدیریت اجرایی استان آماده‌ایم تا بستر حقوقی و اجرایی این کار را فراهم کنیم و دانشگاه‌ها هم باید ساز و کارهای انگیزشی را در این زمینه ایجاد و تقویت کنند.
 
پورمحمدی تصریح کرد: یکی از اقدامات لازم در این زمینه، توجه به پژوهش‌های کاربردی در ارزیابی اساتید و پژوهشگران و ارتقای درجه علمی آنان است که باید مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گیرد.
 
در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده آذربایجان‌شرقی از 14 پژوهشگر برگزیده دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان تجلیل شد.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول