اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

نشست مجازی غیررسمی وزرای خارجه‌ ایران و ۱+۴ اول دی برگزار می‌شود

حاضران در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام ضمن بحث درباره همکاری در خصوص حفظ برجام و نحوه اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر آن از سوی تمامی طرفین، درباره نشست مجازی غیررسمی وزرای خارجه‌ ایران و ۱+۴ در اول دی ماه سال جاری توافق کردند.

نشست مجازی غیررسمی وزرای خارجه‌ ایران و ۱+۴ اول دی برگزار می‌شود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، امروز (چهارشنبه) نشست کمیسیون مشترک برجام به صورت مجازی و با حضور معاونان و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

این نشست به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اروپا برگزار شد و در پایان این نشست سه ساعت و نیمه، بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک (خانم هلگا اشمید) متعاقب برگزاری مجازی نشست به شرح ذیل  صادر شد:

«نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در روز چهارشنبه، ۱۶ دسامبر به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. مطابق مفاد برجام، کمیسیون مشترک مسئول نظارت بر اجرای توافقنامه است. کمیسیون مشترک، به ریاست دبیرکل سرویس اقدام خارجی، هلگا ماریا اشمید، از طرف نماینده عالی اتحادیه اروپا، جوزف بورل و با حضور نمایندگان چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا و ایران در سطح معاونان/مدیران سیاسی وزرای امور خارجه برگزار شد.

مشارکت کنندگان در پرتو چالش‌های موجود، درباره همکاری در خصوص حفظ برجام و نحوه اطمینان حاصل کردن از اجرای کامل و موثر آن از سوی تمامی طرفین بحث کردند. همچنین مشارکت کنندگان در خصوص برگزاری یک نشست غیررسمی وزاری امور خارجه دولت‌های عضو برجام در تاریخ اول دی ۱۳۹۹ (دوشنبه) به صورت ویدئو کنفرانس، توافق کردند

گفتنی است، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس چندی پیش گفته بود که «در کریسمس دیدار دیگری با همتایانم در تروئیکا و احتمالاً ایران خواهم داشت -البته اگر بخواهند در آن شرکت کنند- تا اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم در این خصوص به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برسیم». 

در همین خصوص نیز «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه نیز ۱۷ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره برگزاری نشست وزرای خارجه ۱+۴ بیان کرد: «کمیسیون مشترک برجام در حوزه مسائل فنی تنظیم شده و انجام خواهد شد و کمیسیون روتینی است و در صورت لزوم در سطح وزرا هم می‌تواند برگزار شود. بله صحبت‌هایی بوده و باید دستورکار مشخص شود و اگر دستورکار مشخص شود این نشست می‌تواند در سطح وزرا در چارچوب برجام برگزار شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول