اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقادات گسترده از حضور سفرای امارات و بحرین در سفارت رژیم صهیونیستی

حضور سفرای امارات و بحرین در انگلیس، در جشنی که سفیر رژیم صهیونیستی به مناسبت آیین «حنوکا» برگزار کرده بود، با انتقاد گسترده فعالان و نهادهای انگلیسی همراه شد.

انتقادات گسترده از حضور سفرای امارات و بحرین در  سفارت رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیران امارات و بحرین در حضور سفیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در لندن  در جشنی که سفارتخانه این رژیم به مناسبت عید یهودی «حنوکا» برگزار کرد، شرکت کردند؛ در حالی که بیش از یکصد شخصیت مسلمان و نهاد انگلیسی از این دو سفیر خواسته بودند، در این جشن حضور نیابد.

به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور»، «زیپی هوتولی»، معاون پیشین وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و سفیر فعلی این رژیم در لندن به انکار «یوم النکبه» فلسطین ( فاجعه ۷۲ سال پیش در اشغال فلسطین توسط صهیونیست ها و آوارگی ۸۰۰ هزار فلسطینی) و مواضع نژادپرستانه و افراطی علیه فلسطینیان مشهور است.

یکصد شخصیت علمی و فرهنگی مسلمان و نهاد مختلف در انگلیس در نامه‌ای به «منصور عبدالله بالهول» و «فواز آل خلیفه» سفرای امارات و بحرین در لندن تاکید کردند: «در شرایطی که عادی سازی روابط با یک قدرت استعماری و نژادپرست درست نبوده است، حضور در کنار هوتولی که شخصی نژادپرست است و حقوق فلسطینیان را انکار می‌کند، حمایت از نقض حقوق فلسطینیان محسوب می‌شود.

آنها در بیانیه خود تاکید کردند: «حضور امارات و بحرین در این مراسم نه تنها عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تقویت می‌کند، بلکه نژادپرستی و استعمار را ترویج می‌دهد.»

در ماه سپتامبر و طی مراسمی در کاخ سفید، توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی به امضا رسید؛ این اقدام امارات و بحرین برای سازش با رژیم اشغالگر صهیونیستی با واکنش‌ها و انتقادهای گسترده منطقه‌ای و جهانی مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول