اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امتناع گزینه سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا، از تایید پیگیری شکایت‌های ترامپ

گزینه سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا از پاسخ به سوالی درباره برنامه‌اش جهت پیگیری ادعاهای رئیس‌جمهور آمریکا درباره تقلب در انتخابات یا مسائل مربوط به پسر نامزد حزب دموکرات امتناع ورزید.

امتناع گزینه سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا، از تایید پیگیری شکایت‌های ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جفری روزِن» معاون وزارت دادگستری آمریکا که قرار است بعد از تعطیلات کریسمس جایگزین وزیر کنونی این وزارتخانه شود، به سوالی درباره برنامه‌اش جهت انتصاب مشاوران ویژه جهت بررسی ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص وقوع تقلب در انتخابات یا مشکلات مالیاتی «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور منتخب پاسخ نداد.

به نوشته «رویترز»، روزن بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در مصاحبه با این خبرگزاری ضمن امتناع از پاسخ دادن به سوالی درباره پیگیری شکایت‌های ترامپ، گفت که به اجرای وظایف بر اساس شایستگی‌ها و اداره امور بر مبنای قانون و حقایق ادامه می‌دهد.

بامداد سه‌شنبه بود که ترامپ دقایقی بعد از اعلام نتیجه رأی‌گیری مجمع گزینندگان این کشور (الکترال کالج)، از استعفای «ویلیام بار» وزیر کنونی دادگستری آمریکا خبر داد. (جزئیات بیشتر)

بعد از آن، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر خبر داد که روزن، معاون بار، فعلا جای بار را پر خواهد کرد و به عنوان سرپرست دادستانی کل خدمت می‌کند.

روزن در مصاحبه با رویترز همچنین از اعلام موافقت با این نظر ویلیام بار که گفته بود «تقلبی در سطحی که بتواند منجر به نتیجه متفاوتی از انتخابات شود، مشاهده نکردیم»، امتناع ورزید.

گزینه سرپرستی وزارت دادگستری آمریکا همچنین نگفت که از زمان انتخاب شدن توسط ترامپ، با رئیس‌جمهور گفته کرده است یا خیر.

تیم دونالد ترامپ به رهبری «رودی جولیانی»، وکیل او ادعاهایی را درباره وقوع تخلفات گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرده و شکایت‌هایی را در ایالت‌های مختلف تنظیم کرده اما این شکایت‌ها در ایالت‌های مختلف رد شده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول