اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پای غیر متخصص‌ها در کفش پزشکان پوست و مو/سودجویی «زیبا» در کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

آنچه در این میان جای نگرانی دارد موارد زیبایی و جراحی‌ها به دست افراد غیر متخصص‌ و عمدتا منشی‌ها پزشکان پوست انجام می‌شود در پاره‌ای مناطق هم پزشکان عمومی اقدام به این عمل‌ها می‌کنند.

پای غیر متخصص‌ها در کفش پزشکان پوست و مو/سودجویی «زیبا» در کهگیلویه و بویراحمد+فیلم

خبرگزاری فارس یاسوج؛ نسیم راوند- طبق آمار عمل‌های جراحی زیبایی نه‌تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان روندی رو به رشد داشته ‌است از امریکا، ژاپن، کره و استرالیا هم خبر می‌رسد که درصد مراجعه به کلینیک‌های زیبایی بسیار بالا رفته و افراد در صدد هستند این دوران را به دوران طلایی رسیدن به چهره ایده‌آل خود تبدیل کنند.

شاید بتوان گفت یکی از دلایل افزایش موارد زیبایی گسترش شبکه‌های مجازی است که گرایش به انجام عمل‌های زیبایی پوست در بین زنان و مردان را افزایش داشته است.

اما آنچه در این میان جای نگرانی دارد موارد زیبایی و جراحی‌ها به دست افراد غیر متخصص‌ و عمدتا منشی‌ها پزشکان پوست انجام می‌شود در پاره‌ای مناطق هم پزشکان عمومی اقدام به این عمل‌ها می‌کنند.

شهروندان زیادی در کهگیلویه و بویراحمد از بوتاکس، تاتو، تزریق چربی و ژل تا سایر موارد زیبایی را به غیرمتخصصانی می‌سپارند که هیچ تخصصی در زمینه پزشکی ندارند و تنها با دستیاری پزشکان متخصص و گذراندن دوره‌های کوتاه مدت پا در کفش متخصصان زیبایی می‌کنند که بعضا حساسیت‌هایی در افراد ایجاد شده و حتی کار به شکایت هم کشیده می‌شود.

متاسفانه مردم هم بدون توجه به اینکه ممکن است سلامتیشان به خاطر این جراحی‌های زیبایی به خطر بیفتد به این مطب‌ها مراجعه و پوستشان را به دست غیر متخصص‌ها می‌سپارند.

با کمال تاسف باید به این مورد هم اشاره کرد که هر روز شاهد افزایش تعداد این غیرمتخصص‌ها در استان و تبلیغات وسیع در سطح شهر و حتی فضای مجازی  هستیم و تاسف‌بارتر اینکه برخی از این موارد زیبایی مانند برداشتن خال و تتو ابرو توسط زنان قدیمی در خانه‌ها انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد تخلف در این حوزه زیاد بوده و چندین بار به متخلفان تذکر داده شده و حتی تعریزات برای برخورد با این افراد مصمم است.

امیدواریم با نظارت بیشتر تعزیرات حکومتی شاهد بر چیده شدن کار و بارهای غیر متخصص‌هایی باشیم که ضرر و زیانی‌ها فراوانی را به شهروندان وارد می‌کنند و پول‌های هنگفتی به جیب می‌زنند.

در همین خصوص مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه تمیی از دانشگاه علوم پزشکی به سراغ این واحدهای متخلف و غیر قانونی رفتند اما این متخلفان که یا معلوم نیست چه ساعتی در محل کار خود حاضر می‌شوند و یا این که به سرعت در صورتی که محل فعالیت غیر مجاز آن‌ها لو برود مکانی دیگر را برای سودجویی خود انتخاب می‌کنند.

 

 

اما در این بین از همه بدتر هستند پزشکان عمومی و البته غیر متخصص که در لوای برخی مواد قانونی و مجوزهایی که به آن‌ها داده شده تنها برای درآمد بیشتر و با زیر پا گذاشتن موارد بهداشتی کار را به دست منشی‌های خود می‌سپارند تا حساس‌ترین نقطه از بدن افراد مراجعه کننده در معرض آسیب جدی قرار گیرد و این گونه است که آن‌ها نیز سهمی در تخلفات داشته و البته بسیاری از این تخلفات دور از چشم بازرسان است.

به گزارش فارس البته به برخی اقدامات غیر اخلاقی هم باید اشاره کرد که برای تبلیغ مطب‌های خود عبارات زشتی را در فضای مجازی برای تبلیغ به کار می‌برند و یا از تصاویری استفاده می‌کنند که خلف عفت عمومی در جامعه است.

انتهای پیام/82009

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول