اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

برکت از جنس رایحه عطر شهیدان/ موکبی که پرچمدارش شهید سلیمانی است

موکب شهدا در داراب با حضور خیرین گمنام، به نیابت از شهدا به رسیدگی و کمک به طبقه محروم پرداخته و این خیرین تاکنون موفق شدند ۱۵۰ خانوار را ساماندهی نمایند.

برکت از جنس رایحه عطر شهیدان/ موکبی که پرچمدارش شهید سلیمانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، تمایلی به انعکاس نام و عکسش ندارد و در گمنامی عده‌ای را جمع‌آوری کرده تا کمک‌رسان مردم محروم باشند، دست نیازمندی را بگیرند و احساس خرسندی و رضایت را تکثیر کنند.

چند دقیقه پیش از مصاحبه، اتفاقی کلیپی راجع به کانال کمیل تماشا کردم بعد از مصاحبه یاد پهلوان بی‌مزار می‌افتم: ایثارگر کانال کمیل.

موکبی راه‌اندازی کرده با عنوان شهید کرامت حیدری از شهدای داراب و پس از حضور پررنگ خانواده‌ شهدا، نام موکب به موکب شهدا تغییر یافته است.

می‌گوید: این موکب متعلق به شهدا است و برکت کمک‌های مردمی از نام شهیدان نشات گرفته است. در برابر عظمت اندیشه‌اش، احساس شرمساری می‌کنم. این نیک‌اندیش دارابی که خود بضاعتی اندک دارد و در وضعیت مالی نامساعد به سر می‌برد، دستگیر محرومان شده تا گوشه‌ای از کرامات شهدا، روشنگر مسیر عبورش باشد.

این موکب متعلق به شهدا است و برکت کمک‌های مردمی از نام شهیدان نشات گرفته است

دقایقی بعد مرا در گروه موکب شهدا عضو می‌کند... تصویر پروفایل گروه، عکسی از امام روح‌الله است که اطرافش را شهدا احاطه کرده‌اند. سمت چپ امام راحل، شهید سردار سلیمانی و سمت راستش شهید ابراهیم هادی است. بغضی که از دیدن کلیپ کانال کمیل دقایقی پیش به حنجره‌ام ، چنبره میزد بی‌اختیار بر چهره‌ام سیلاب می‌شود. چنین موقعیت‌هایی را نشانه می‌دانم... اینها اتفاقی نیست، نشانه‌های غریبی است که اگر با چاشنی خلوص همراه  شد، به حریم شهدا راه می‌یابد.

آرزویم این است که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی سنگ تمام بگذاریم

 می‌گوید: تنها آرزویم این است که بتوانم با کمک خیرین گمنام در سالروز شهادت این سردار رشید اسلام، به نیت فاتحه‌خوانی، برای نیازمندان غذا پخت کنم و به همراه عکس سردار درب منزل تقدیمشان نمایم، ان‌شاالله بتوانیم آنچه شایسته هست را به سرانجام برسانیم.

نام حاج قاسم سلیمانی را با خلوص به زبان می‌آورد، خلوصی برگرفته از عمق باور یک اعتقاد... اعتقاد به مجاهدت و رشادت ابرمردی که ایران و ایرانی به او می‌بالد.

تنها آرزویم این است که بتوانم با کمک خیرین گمنام، در سالروز شهادت این سردار رشید اسلام به نیت فاتحه‌خوانی، برای نیازمندان غذا پخت کنم

در میان هیاهوی معیشت دشوار زندگی و پیچیدگی‌های اجتماعی، تنها آرزوی خود را به زبان می‌آورد: در روز سالگرد شهادت سردار سلیمانی سنگ تمام بگذاریم. نام سردار در این موکب، سنگ محکی است برای سنجیدن عیار معرفت و انسانیت... اینکه چقدر بر نفس خود امیر هستیم.

فقط می‌خواهد گره‌گشا باشد و دستگیر؛ برای همین مسیری در پیش گرفته که عزت و کرامت طبقه محروم حفظ شود و همین رویکرد باعث شد که حدود سه ماه پیش از دفتر رهبر معظم انقلاب با او تماس بگیرند و از موکب شهدا و فعالیت‌های آن تقدیر کنند.

با شور و انرژی مثال زدنی از فعالیت‌های خیریه این گروه جهادی می‌گوید. از اینکه چگونه گروه ۴۰ نفره آنها در عرض چند ماه، به ۱۶۰ نفر ارتقا یافته و شبکه خیرین بی‌ادعا و گمنام داراب را تشکیل داده است.

این نیک‌اندیش دارابی می‌گوید: با شیوع کرونا و آغاز قرنطینه‌ خانگی، متوجه شدیم که بیماری خطرناکی در راه است؛ به همین سبب با هدف کمک به نیازمندان از همان روزهای اول بیماری، در فضای مجازی با حضور۴۰ نفر اقدام به راه اندازی موکب شهید کرامت حیدری از شهدای شهرستان داراب کردیم و به جمع آوری کمک‌های مردمی پرداختیم.

با شور و انرژی از فعالیت‌های خیریه این گروه جهادی می‌گوید؛ از اینکه چگونه گروه ۴۰ نفره آنها در عرض چند ماه، به ۱۶۰ نفر ارتقا یافته و شبکه خیرین بی‌ادعا و گمنام داراب را تشکیل داده است

وی ادامه می‌دهد: در ابتدا کمک‌های مردمی تا روزانه ۲۰۰ هزار تومان می رسید اما مبالغ اندک بود و به تدریج با معرفی فعالیتهای موکب، کمک‌های مردمی نیز افزایش یافت.

این جهادگر بیان می‌کند: یکی از برنامه‌های اصلی ما، قرارداد با چهار نانوایی سطح شهر و ارائه نان به صورت هفتگی و ثابت به افراد نیازمند است که آنها با دریافت بن، نان را رایگان از این مغازه‌ها دریافت می کنند.

او ضمن تاکید بر حفظ کرامت افراد نیازمند، اظهار می‌دارد: طرح بن‌ها با محوریت احیای نان نذری حضرت عباس (علیه السلام) هست و حرمت خانواده‌های نیازمند را حفظ کردیم.

بنابراین به هیچ وجه از واژه نان مهربانی ، حواله نان، نان صدقه و عبارات مشابه استفاده نشد که منتی بر سر هیچ نیازمندی نباشد و با دل خوش نان‌ها را به نیت آن حضرت و تبرکی استفاده کنند.

کمک‌ها به نیابت از شهدا است و نام آنها به کار ما برکت می‌دهد

این جوان نیک‌اندیش بیان می‌کند: بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب بر تداوم کمک‌های مومنانه همچنین استفاده از فضای مجازی در این مسیر، به صورت خودجوش بدون حمایت هیچ نهادی به تهیه و توزیع بسته معیشتی پرداختیم و تاکنون موفق شدیم به ۱۵۰ خانوار از حاشیه شهر کمک‌رسانی کرده و به آنها رسیدگی کنیم که در این زمینه تاکنون تعداد زیادی بسته‌ معیشتی به ارزش ۴۰ میلیون تومان تهیه و توزیع شده است؛ همچنین تاکنون ۲۰ وعده پخت غذای نذری در مناسبت‌های مختلف مذهبی داشتیم که در هر سری، ۳ هزار بسته غذا توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت موکب شهدا در مراسم اربعین طی سال‌های اخیر، خاطرنشان می‌کند: در مراسم اربعین همراه با گروه جهادی راه سرخ و منتظران خورشید همچنین گروه کریم اهل بیت(ع) و موکب یار ۷۳ در کربلا به خدمت به زائران حسینی پرداخته و با دیگر گروه‌های جهادی همکاری کردیم.

این جهادگر با اشاره به تهیه ویلچر و فرش برای تعدادی از نیازمندان، به برنامه‌هایی که در آینده نزدیک دارد اشاره کرده و می‌گوید: در روز ولادت حضرت زینب(س) برنامه پخت غذا و توزیع بین پرستاران و بیماران بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) را داریم و در روز سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی نیز به نیت فاتحه‌خوانی برای سردار، پخت غذا داریم.

هدف اصلی من زنده نگه داشتن یاد شهدا است

می گوید: هدف اصلی من زنده نگه داشتن یاد شهدا است و معتقدم شهدا زنده اند و خودشان تمام امور خیریه را هدایت می‌کنند.

هدف اصلی من زنده نگه داشتن یاد شهدا است و معتقدم شهدا زنده اند و خودشان تمام امور خیریه را هدایت می‌کنند

وی با اشاره به وضعیت معیشتی خود و خانواده‌اش و اینکه به سبب مشکلات مالی ناچار شده از محله‌ای مرفه‌نشین به حاشیه شهر نقل مکان کند، می‌گوید: پیش از این شرکتی داشتیم که ورشکست شد و مدتی خانه‌نشین شدم که به دنبال آن مشکلات مالی فراوان به سراغم آمد؛ در شرایطی بودم که حتی برای خرید نان نیز با مشکل مواجه شدم و در آن هنگام فکر اینکه تعدادی از خانواده‌ها شرایطی شبیه خودم داشته باشند، آزارم می داد بنابراین با یاد و نام شهید کرامت حیدری موکب کوچکی راه‌اندازی کرده که کم‌کم با حضور خانواده‌های شهدا توسعه یافت.

این نیک اندیش اضافه می کند: در تمام این مدت، در فضای مجازی گردهمایی داشتیم و بقیه کارها را نیز در منزل خودم که اجاره ای است، انجام می‌دهیم، همین که خودم، خانواده و دوستانم سلامت هستیم و خدا توفیق داده گره از کار مردم باز کرده و سفره نیازمندان را روزانه به نان نذری حضرت عباس علیه السلام متبرک می‌کنیم، برای ما کفایت می کند.

پس از شنیدن حرفهایش و پایان گفتگو، حس خرسندی و رضایت دارم. از آن لحظاتی که می‌خواهی در درگاه حق، تسلیم محض باشی و نمی‌شود. به جنگ نفس برمی خیزی و نمی‌شود در نهایت دستی تو را چاره‌جویی می‌کند و چراغی برمی‌افروزد... آنجا نام شهیدی می‌درخشد و تمسک به آن شهید چراغ راه می‌شود.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول