اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روزنامه لبنانی: توافق الحریری و عون بر سر تشکیل کابینه، شبیه معجزه است

یک روزنامه لبنانی از اختلافات شدید رئیس جمهور و مأمور تشکیل کابینه این کشور خبر داد و تأکید کرد که هیچ یک از طرفین، از مطالبات خود کوتاه نمی‌آیند.

روزنامه لبنانی: توافق الحریری و عون بر سر تشکیل کابینه، شبیه معجزه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، گمانه‌زنی بر سر تشکیل کابینه لبنان همچنان ادامه دارد و منابع خبری از تداوم اختلاف بر سر این مسئله خبر می‌دهند.

روزنامه «الجمهوریه» به نقل از «منابع ویژه» گزارش داد که سعد الحریری مأمور تشکیل کابینه لبنان با میشل عون رئیس جمهور این کشور، با هم بر سر تشکیل کابینه اختلاف نظر دارند.

این منابع گفتند که این اختلافات، «تیر خلاصی بر امکان هر گونه توافقی بین دو رئیس مذکور بر سر تشکیل کابینه است و تفاوتی ندارد که حجم و ساختار این کابینه چگونه باشد».

به گفته ابن منابع، فضای حاکم بین عون و الحریری به گونه‌ای است که توافق آنان بر سر تشکیل کابینه، شبیه یک «معجزه» است و هر کدام از طرفین، سقف مطالبات خود را مد نظر دارد و از آن کوتاه نمی‌آید.

الجمهوریه به نقل از یک «مسئول بلندپایه» خبر داد که وضعیت کنونی تشکیل کابینه، عبارتست از یک «خلأ انتحاری کُشنده که روند تشکیل [کابینه] در سایه اختلاف بین رئیس جمهور و مأمور تشکیل کابینه، این خلأ را افزایش داده است».

وی با بیان اینکه هر گونه همزیستی بین الحریری و عون، «محال» شده است، خاطر نشان کرد، هر یک از طرفین، شروط خود را به بالاترین حد ممکن افزایش داده است و به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.

این مسئول لبنانی همچنین پیش‌بینی کرد که هیچ کس نمی‌تواند این اختلافات را حل کند و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز که طرحی برای کابینه لبنان ارائه کرده بود، نخواهد توانست این اختلافات را حل کند.

منابع لبنانی چندی پیش خبر دادند که فرانسه بر سعد الحریری اعمال فشار کرده تا وی از سطح شروط خود برای میشل عون مانند کم کردن سهم رئیس‌جمهوری در کابینه به دو وزیر و نیز عدم مداخله در انتخاب هیچ وزیر دیگری بکاهد.

این در حالی است که عون و الحریری ۲۰ آذر ماه جاری با هم دیدار و درباره تشکیل کابینه با هم رایزنی کردند.

منابع آگاه گفتند که الحریری به تازگی با طرف‌های اصلی و به خصوص حزب الله و حزب «التقدمی الاشتراکی»(سوسیالیست ترقی‌خواه) تماسی برای رایزنی درباره تشکیل کابینه نداشته است.

الحریری که رئیس جریان المستقبل است،  در بیست و دوم اکتبر گذشته(یکم آبان ماه) مأمور به تشکیل دولت جدید لبنان شد، موضوعی که تا به امروز نهایی نشده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول