اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه‌اندازی پیست موتورسواری فیروزآباد در آینده نزدیک

برای انسان‌های هیجان‌طلب بسیار مهم است که فضایی باشد تا هیجانات خویش را به صورت معقول، قانونی و ایمن تخلیه نمایند و در این میان راه‌اندازی پیست موتورسواری می‌تواند فضایی مناسب را برای جوانان علاقه‌مند ایجاد کند.

راه‌اندازی پیست موتورسواری فیروزآباد در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، ایجاد و راه اندازی پیست موتورسواری-اتومبیلرانی در یک فضای امن، مناسب و مجزا از فضای شهری، برای افرادی که هیجان‌طلب و اهل ریسک هستند و تمایل دارند این هیجان را تخلیه کنند، سبب می‌شود علاوه بر برآورده شدن نیازهای آنها، آسیب کمتری به دیگر افراد برسد. همان‌ها که کمتر اهل خطر کردن و هیجانات هستند.

انسانها از نظر میزان ریسک‌طلبی و هیجان‌پذیری به خصوص در دورۀ نوجوانی از یکدیگر متفاوتند. عده ای محتاط، عده دیگر ریسک‌پذیر هستند و اکثر مردم هم در حالت میانه قرار دارند.

بنابراین برای انسان‌های هیجان طلب بسیار مهم است که فضایی باشد تا هیجانات خویش را به صورت معقول، قانونی، مشروع و ایمن تخلیه نمایند.

ایجاد پیست موتورسواری ـ اتومبیلرانی سبب می‌شود علاوه بر برآورده شدن نیازهای آنها، آسیب کمتری به دیگر افراد برسد. بنابراین راه اندازی یک پیست، علاوه بر خدمت به سلامت، رضایت و رفاه شهروندان را سبب‌ساز است.

در این زمینه رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزآباد در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: زیرساخت پیست موتور سواری شهرستان فیروزآباد که در بخشی از زمین ۱۴ هکتاری الفتح واقع شده  است، فراهم و قسمتهای اولیه آن طراحی و اجرا شده که جهت استفاده رشته‌های موتورسواری با موتور کراس لحاظ شده است.

امیرعباس ریاستی ایجاد پیست های مختلف و فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور جوانان در پیست‌های اتومبیلرانی و موتورسواری را عامل تخلیه هیجانات جوانان دانست و افزود : با فراهم کردن شرایط برای حضور جوانان در پیست‌ها، از رانندگی‌های پرخطر در سطح شهر کاسته خواهد شد همچنین افزایش نشاط جوانان و علاقمندان به اتومبیلرانی و موتورسواری نیز افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای ساماندهی و حفظ امنیت، نیروی انتظامی خط قرمزهایی را مشخص نموده که اعضای هیات  موتور سواری باید اجرا نمایند.

رئیس اداره ورزش و جوانان فیروزآباد اضافه کرد: ورزشکاران و همه موتورسواران تحت پوشش هیات  موتورسواری باید با در دست داشتن مدارک و مشخصات و شماره تنه موتور، وسیله خود را ثبت نیروی انتظامی کنند.

وی گفت: طبق قانون، موتورسواران با موتور سنگین اجازه حضور خارج از پیست را ندارند و تردد آنها از درب منزل به سمت پیست نیز باید با مجوز نیروی انتظامی و توسط یدک‌کش همراه باشد و موتورهایی که دارای مجوز تردد نباشند، توسط نیروی انتظامی توقیف و مصادره می گردند.

ریاستی تصریح کرد : اما برخی از موتور سواران فیروزآباد در واقع موتورسوار نبوده و در حقیقت خرید و فروش موتور شغل آنان است که رفتار آنها گاه و بی‌گاه شاهد تخطی و سرپیچی از قانون و تعهدات هیات شده؛ در نهایت این قبیل بی‌نظمی‌ها از سوی موتورسواران زیرساخت فرهنگی و اجرایی این ورزش را به مخاطره می اندازد.

به گزارش فارس، اینجا به کمی همت نیاز داریم. همتی که بداند شهر فیروزآباد  به توسعه نیاز دارد و توسعه نیازمند زیرساخت‌های مناسب برای شهروندان است. این همت نیازمند قانونمندی اعضای پیست، فرهنگی که از آنان در این راستا مشاهده می‌شود و همکاری مدیران در ایجاد زیرساخت‌هایی بوده که نیاز جوانان پرانرژی و هیجان طلب را فراهم کند.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول